Avatar billede penta Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:33 Der er 6 kommentarer

Kan man placere billeder efter koordinater læst fra en db ?

Hvis jeg f.eks skal lave et puzzlespil som jeg skal kunne "gemme" og herefter vende tilbage til senere, så havde jeg tænkt at man kan indlæse eks. brikkernes koordinater (x,y) i en db og så benytte dem senere til at genskabe puzzlespillet, hvor man slap. Det betyder selvfølgelig også at man skal kunne identificerer brikkerne, men er der nogle der er klar over om dette vil være et problem at lave ???
Avatar billede _k Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:12 #1
Hvis du får struktureret din kode ordentligt, så er det absolut muligt at lave. Den største hurddle må være at skabe dine brikker som så selvstændige objekter at de ved hvor de er lagt - men det burde jo nok være i din logik i forvejen?

Er det et krav at man skal skal kunne påbegynde et spil på én computer og derefter fuldende det på en anden? I så fald er en database svaret. Ellers kan du kigge lidt på SharedObjects der er Flash's svar på cookies. Benytter du det, behøver du ikke noget login-logik til at styre hvem man er...
Avatar billede penta Nybegynder
30. oktober 2005 - 19:04 #2
Ja man skal kunne færdiggøre det på en anden computer, så det må så være løsningen. Skulle der være nogle problemer hvis det er Flash6 tror du ?
Avatar billede _k Nybegynder
02. november 2005 - 19:59 #3
Umiddelbart er der ingenting i vejen med at gøre det i Flash MX. Selv ville jeg dog nok udnytte at man kan bygge klasser med Actionscript - og det virker kun i de nyere versioner.

En databaseløsning lyder som en god ide. Det burde være rimelig ligetil, men har du spørgsmål til strukturen eller noget andet, så vend bare tilbage.
Avatar billede penta Nybegynder
03. november 2005 - 08:00 #4
tak - det vil jeg nok benytte mig af så :)
Avatar billede penta Nybegynder
06. juli 2006 - 15:55 #5
_k kan du give et svar så skal jeg give dig point - jeg er lige ved at rydde op ;)
Avatar billede _k Nybegynder
06. juli 2006 - 16:06 #6
Ok.