Avatar billede dont Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skifte router på windows 2003 server netværk

Jeg har to routere
Mit netværk kører lige nu på router 1
Jeg vil have det til at køre på router 2
Router nr. 1 har ip 172.16.0.254 og denne adresse er rigtigt nok reserveret i windows 2003 server.
Når jeg sætter router 2 til netværket i stedet og disabler DHCP + enabler "autodetect ip from DHCP LAN" giver serveren nu routeren ip-adressen 172.16.0.116 og nu kan jeg ikke komme på nettet på nogle computere mere.
Hvordan kan jeg få windows server 2003 til at forstå at den nye router skal tage over i stedet for router 1 som jeg piller fra? Hvilke instillinger kræves justeret på serveren eller på router nr. 2 for at få internettet til at virke på computerne?
Avatar billede kenp Novice
25. oktober 2005 - 22:45 #1
du skal jo fjerne reservationen på den gamle router også ændre de ttil den nye router.. (eller ændre i dit dhcp scope at den nye ip-adresse nu er gateway)
Avatar billede dont Nybegynder
26. oktober 2005 - 07:33 #2
Løsningen var at jeg manuelt gav routeren 254-adressen og disablede "autodetect ip from DHCP LAN". Derefter virkede routeren fint.