Avatar billede hansgeist Nybegynder
25. oktober 2005 - 11:54 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvor man man få en weblog med eget domæne

Hej

Jeg er nysgerrig på om der er nogle danske sites hvor man kan få en billig weblog med eget domæne på.

Alternativt en billig skabelon baseret webside i et snuptag.

Ved du det? Så hører jeg gerne fra dig.

Mange hilsner
Hans Geist
Avatar billede jenpre Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:18 #1
der er blogger.com det er ikke dansk men det er gratis og meget nemt.
Avatar billede jenpre Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:21 #2
der er forresten også smartlog.dk den er også god.
Avatar billede hansgeist Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:51 #3
Tak. Det ser spændende ud, men man kan ikke få sit eget domæne på hos smartlog.dk jeg tjekker lige blogger.com. Eller har jeg overset noget?
Avatar billede hansgeist Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:39 #4
Ok.
Avatar billede 2c Nybegynder
14. november 2005 - 17:05 #5
Det nemmeste ville nok være at købe dit eget webhotel, og så selv installere et gratis blog system.

Et billigt web-hotel kunne være b-one (https://www.b-one.net/)

Et eksempel på et gratis blog system er Serendipity (http://www.s9y.org/)

Serendipity virker på den måde, at du downloader en zip fil, unzipper den, og upluader hele indholdet op til et web sted. Første gang du går ind på din side, installerer den sig så selv.
Avatar billede 2c Nybegynder
14. november 2005 - 17:06 #6
Et andet gratis blog system er wordpress (http://wordpress.org/)
Avatar billede easywebhost Nybegynder
05. december 2005 - 20:29 #7
Hej Hans

Lad mig hjælpe dig med domæne, opsætning og det hele i et hug...

Mogens
www.easywebhost.org
Avatar billede hansgeist Nybegynder
06. december 2005 - 08:11 #8
Hej Mogens og 2c

Tak for jeres kommentarer. Jeg er selv webmaster og kører et større community.  Vi har 600 aktive brugere der ikke er så stramme til internet men dog kan bruge en almindelig webside. Mange af dem får brug for at få deres egne websider nu. Det er selvfølgelig en mulighed at finde en webhotel løsning til dem men det ville være sejt med en billig og nem standard løsning, direkte browser basseret uden installation m.v. hvor de dog kunne have deres egne domæner på. Der må da findes et eller andet som kan det. Jeg søger videre og skriver tilbage her hvad jeg finder. Jeg er også glad for jeres bud hvis i finder noget hen ad vejen.

//hansgeist
Avatar billede easywebhost Nybegynder
06. december 2005 - 12:10 #9
Hej hans

Rent faktik findes der i postnuke et modul journal. Dette har de sidste 2 års tid fungeret som blog for det enkelte medlem.

En del anbefaler wordpress, men der er ikke ret mange der bruger det, så hvis der opstår problemer og man skal have ændret nogle ting, kan man være på herrens mark.

Postnuke har ca. 76.000 installationer på verdensplan og det er proppet med muligheder, alt afhængig ag hvad man vil med sin weblog ?

Men Hans kan du ikke fortælle mig mere om dine tanker, eller maile mig via nedenstående hjemmeside ?

Mogens
www.easywebhost.org
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2006 - 16:46 #10
Jeg bruger selv blogger.com fordi de har den feature at man kan tilføje nye posts over email - hvilket gør det noget sværere for mig at udskyde en post ;)

Blogger.com hoster selv dine blogs, men det forhindrer dig jo ikke i at sætte dit rss feed til at omfatte alle posts med fuldt indhold og derefter oprette en simpel side, som parser rss feed'et. Blogger har åbenbart ikke noget imod dette, da det ser ud til at de ligefrem opfordrer til det. http://code.blogspot.com/2005/11/php-atom-api-library.html

Jeg kendte ikke til den parser, de referere til, da jeg oprettede min side, så jeg anvender Magpie RSS parseren (php) - denne har features som f.eks. caching og er meget simpel at bruge. http://magpierss.sourceforge.net/

Min side: http://angryant.com
Avatar billede hansgeist Nybegynder
10. januar 2006 - 09:20 #11
Hej emil. Tak for dit svar. Det ser ud til at du har løst problemet på din side. Og at du har en løsning på det jeg søger. Jeg ved bare ikke hvad en parser er for noget. Lad mig lige undersøge det....skriv gerne lidt mere om det hvis du har tid og lyst. Du hører fra mig igen inden længe.

Som sagt. Jeg er ude efter en ekstern blog service hvor man kan slutte sit eget domæne til. Jeg vil gerne sætte det op så omkring 400 brugere i et snuptag kan få deres egne weblogs med deres egne domæner. Jeg er ikke interesseret i http//blabla.blaba.com supdomæner men rigtige: www.mitnavn.dk domæner.

Jeg har set efterhånden rimelig mange blogservices som er rigtig gode, men jeg har ikke fundet en måde at koble eget domæne på.

Er din løsning et svar på den udfordring?

//stort smil fra mig :-) det ville være kanon.
Avatar billede emileej Nybegynder
10. januar 2006 - 15:39 #12
En parser er et program, som læser data fra et format til variable, brugeren kan anvende i sit program. Hvis du ikke kender til php, kan jeg sende dig noget kode som læser din blog og skriver den ud på din side.
Avatar billede emileej Nybegynder
11. januar 2006 - 02:58 #13
Hm. Det var da et underligt komma efter variable. Kanske jeg tænkte "som".
Avatar billede hansgeist Nybegynder
12. januar 2006 - 10:15 #14
Ja tak Emil. Det lyder ret sejt. Jeg kunne godt tænke mig at leje lidt med den php kode. Vil du sende den til mig :-)
Avatar billede emileej Nybegynder
12. januar 2006 - 11:59 #15
Joda, men det kræver at jeg ved hvor jeg skal sende det hen :)
Avatar billede hansgeist Nybegynder
12. januar 2006 - 13:34 #16
Ja øhh. TAK :-) Du finder min mail her: http://niklasthrane.dk/
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 09:56 #17
Hvis du stadig er interesseret i at få en weblog på dit eget domæne, så prøv www.lblog.dk
Avatar billede hansgeist Nybegynder
24. februar 2006 - 11:43 #18
Ok Lars - det ser virkelig godt ud. Lækkert og enkelt. Jeg er ude efter en hosted løsning hvor man kan oprette sin weblog med eget domæne i et snuptag. Det er Ok hvis det koster lidt. Har du planer om at udvidde i den retning?
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
24. februar 2006 - 11:55 #19
Tak for komplimenterne :)
Ja, jeg er faktisk ved at lave en aftale med en dansk webhotel udbyder om at tilbyde webhotel med LBlog preinstalleret, men det bliver som en MySQL løsning, og den er stadig under udvikling, så hvornår den er klar tør jeg ikke sige på nuværende tidspunkt.
Men hvis du ikke har et webhotel, så er det hurtigt og nemt at bestille et med domæne, og så uploade LBlog
Avatar billede hansgeist Nybegynder
24. februar 2006 - 14:09 #20
Det ville være suverænt hvis man kunne oprette en blog med eget domæne ved at udfylde en form og vupti så var den der.
Avatar billede sv1sson Nybegynder
28. februar 2006 - 01:07 #21
Så vidt jeg kan se søger du et blog-program, som gør det muligt at redigere (og gennemse)bloggen lokalt på din egen PC inden upload. Derfor bør du prøve http://thingamablog.sourceforge.net/ og ikke mindst http://www.shoppe.ca/TAMB/.
Styrken ved dette program er at der ikke kræves cgi php eller andet. Du redigerer og uploader til dit domæne når du er tilfreds.
Avatar billede hansgeist Nybegynder
28. februar 2006 - 09:34 #22
Ok. Sv1sson . Det ser faktisk rigtig sejt ud. Jeg går straks i gang med at leje lidt med det. Altså personligt har jeg masser af blog software og mysql og alt det der, men jeg synes at det kunne være sejt at tilbyde ikke webmastere mulighed for at oprette en weblog med eget domæne i et snuptag. Det kan være at de løsninger du viser her kan være et skrit på vej til det. Endnu engang tak. Det ser virkelig spændende ud.
Avatar billede computertuns Nybegynder
24. januar 2009 - 19:47 #23
wordpress.com men ik dansk