Avatar billede slambertdk Nybegynder
23. oktober 2005 - 18:50 Der er 3 kommentarer

Computeren går i bla skærm når der hentes mail

Min computer begyndte forleden dag, at gå helt i stå og genstarte, når jeg henter mail i outlook. Skærmen der kommer op, er den når der sker noget helt galt i windows og den fysiske hukommelse lagres.

Det sker kun ved mail-hentning.

Er der nogen mulighed for at rette op på det? Kan jeg redde de mails, der ligger i outlook?

Claus
Avatar billede slambertdk Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:18 #1
I den blå skærm skrives der:
windrvnt.sys adress F9D83703 base:F9D8200
Avatar billede stefan_v Nybegynder
01. november 2005 - 15:16 #2
Jeg tror ikke der er noget galt med Outlook - nærmere din Windows installation der er korrupt. Måske har du haft noget hardware installeret eller fået noget fjernet, som har pillet i 'windrvnt.sys'.

Det er alt for svært at sige hvad der er galt (for mig ihvertfald...). Har du mod på det, ville jeg geninstallere hele Windows (Husk backup), men det kan godt være en større operation, afhængigt af dit forståelsesniveau (på nørd indekset).

Dine mails ligger i filen outlook.pst (standard-navn) og kan flyttes hvorhen du vil.
stien er som standard:
'C:\Documents and Settings\[DitNavn]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\outlook.pst'

Filen indeholder mails, contacts og alt det andet dejlige, som man får ud af Outlook... Dog er selve email opsætningen ikke gemt i denne fil.

(Har du mulighed for det, kan du jo prøve at kopiere denne fil til en anden computer med Outlook og se at den stadig virker.)

Var det til nogen hjælp overhovedet :)
Avatar billede stefan_v Nybegynder
14. september 2006 - 14:38 #3
Noget nyt? På tide at lukke spørgsmålet?