Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 09:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PDA til WARdriving på arbejde.

Hej

Jeg skal bruge en Pocket PC til netstumbler/mini stumbler (http://stumbler.net/), i forbindelse med et projekt på arbejde.

Optimalt ville være en PDA der som understøtter 802.11b+g. Men skulle der findes en der også kan 802.11a, så ville dette selvfølgelig være bedst......

Alternativt en PDA der kan tage et WLAN kort og en henvisning til dokumentation for at dette WLAN kort har en driver til PDA'en.

Desuden skal den have en GPS. Eller tilslutte en GPS serielt.

Hvis der er nogen der kender til Linux PDA'er, har dette også interesse, så hedder softwaren der skal kunne køre Kismet: http://www.kismetwireless.net/

Projektet skal bruges til at scanne og logge ulovlig brug af trådløse forbindelser på min arbejdsplads.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
21. oktober 2005 - 18:28 #1
Projektet skal bruges til at scanne og logge ulovlig brug af trådløse forbindelser på min arbejdsplads.. Okay jodu får nok ikk meget logging ud med din ppc. netstumbler til ppc skal tages med forbehold da da er begrænset hvor langt den kan række,, Findes der et program til ppc hvor man kan "logge" andres brug af net så sig endelig til, har selv et lignede program til og køre på mit wifi den logger mac adresser og idet hele taget alt brug af www
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 19:36 #2
Problemet er at firmaet rent geografisk er spredt lidt ud og derfor skal vi have en PPC der er let at transportere!

Det vi vil logge er AP's der er sat op af de ansatte uden tilladelse. Nogle er koblet i netværket og kan finde den vej, men vi har oplevet at nogle ansatte sætter "trådløse servere" op, som ikke er direkte på netværket. Dette vil vi gerne have stoppet og gerne uden at rode i folks sager, for at finde hvad de gemmer i skuffer og skabe.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
21. oktober 2005 - 22:45 #3
okay, det kan jeg da godt se, alså airsnare løser jo dit problem med uvelkommene AP's da alle ikke trysted mac adresse vil udsende en alarm, problemer så med og finde det pga ap, ville jo nok kræve en ppc,, og vil tro du skal gå efter en med indbygget wifi og gps'en kan du kører over bluetooth
Avatar billede ftoft Nybegynder
22. november 2005 - 16:08 #4
Jeg bruger et lille program WiFiFoFum som benytter mit indbygget Wifi kort i min Loox 720, der er en meget fornøjelig "raderskærm" som viser en beregnet afstand til objektet. Du kan også kombinere med GPS tilslutning.
Det eneste jeg mangler er et stykke SW som kan prøve at bryde koder ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. november 2005 - 16:14 #5
PDA projektet er droppet. Vi ombygger en Linksys WRT54G til WAR driving, med GPS.

FTOFT>> At bryde koder er ikke lovligt.
Avatar billede dennisbj Nybegynder
22. november 2005 - 18:40 #6
James_t_dk>>> Okay lyder som et intresant projekt, hvorledes vil i gøre det? har du et link el. guide?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. december 2005 - 12:19 #7
http://www.allaboutjake.com/network/linksys/wrt54g/hack/ med openwrt som styrresystem og kismet til at logge data med (på SD kortet).

Desuden kan 2 wrt54g bruges til at gøre seriel forbindelser trådløse!