Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:40 Der er 59 kommentarer og
2 løsninger

Reklamation / fortrydelsesret / købeloven

Håber her sidder en kyndig mand/kvinde :)

Jeg købte en ViewSonic VP171-s skærm i IT-butikken d. 28 august 2005. Jeg brugte den 1 lille uge, men så begyndte den at opføre dig mærkeligt. Jeg ringede til IT-butikken som sagde jeg skulle kontakte ViewSonic. Jeg kontaktede ViewSonic og de bekræftede at skræmen var defekt og oprettede en "fejlsag" på det. Jeg fik byttet skærmen og efter en måned sidder jeg nu med den nye skærm.

Jeg opdager nu at der pixelfejl på skærmen (sub-level) og kontakter ViewSonic som siger at de ikke vil retunere skærmen.

Spørgsmålet er så om min 14 dages fortrydelsesret er gældende fra den dag jeg modtog den nye skærm? Eller gældende fra den dag jeg købte den første skærm (29/08 2005)?
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 13:42 #1
De gælder fra den da du modtager produktet (første gang)
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:45 #2
Jeg synes bare at have hørt andet.
Står der noget om disse ting i købeloven?
Avatar billede kalp Novice
20. oktober 2005 - 13:47 #3
Jeg tror nu, at det gælder fra den dag du modtog den nye skærm.
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:51 #4
Ja ik. Jeg vil være så taknemmelig, hvis der nogen som kan finde noget om det på nettet eller i købeloven. Jeg har brugt 2 timer på at lede på www.forbrug.dk og alle mulig andre steder.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 13:51 #5
Du har som udgangspunkt kun 14 dages fortrydelsesret ved postordrekøb/internetkøb.
Du siger du købte den i en butik. Der har du kun fortrydelsesret, hvis det er aftalt med butikken.
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 13:54 #6
erikjacobsen nej spørger skriver den blev købt i it-butikken ;) (ikke nødvendigvis købt i en fysisk butik)
Avatar billede kalp Novice
20. oktober 2005 - 13:56 #7
Man har da også fortrydelsesret i en fysisk butik.. der er bare nogle betingelser oftest som ubrudt emballage.

Nogen godtager også ubrudt emballage hvis blot den ikke er beskadedigt.
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 13:56 #8
citat fra forbruger rådet (siden åbner i et nyt vindue, så jeg kan ikek henvise til den eksakte side, men søg evt- på fjernsalg)

Virksomheden skal gøre opmærksom på fortrydelsesretten
Virksomheden skal udtrykkeligt gøre dig opmærksom på, at du har fjorten dages fortrydelsesret. Ikke kun i deres generelle salgsbetingelser, det skal også fremgå inden selve aftaleindgåelsen. Desuden skal det fremgå ved selve aftaleindgåelsen, altså på den side, hvor du indtaster modtageradresse og betalingsoplysninger. Du skal også oplyses om fortrydelsesretten enten i ordrebekræftelsen eller på en følgeseddel, der er vedlagt varen.

Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på fortrydelsesretten inden aftaleindgåelsen, har du ret til at returnere varen op til tre måneder efter, at du har modtaget den. Hvis virksomheden inden for de tre måneder gør dig opmærksom på, at du har fortrydelsesret, kan du fortryde fjorten dage efter, du har modtaget beskeden.
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:57 #9
Det er købt i ITbutikken.dk og de informerer ved købet om at man har 14 dages fortrydelsesret. Men spørgsmålet er bare fra hvilken dato den gælder.

Gælder den fra hvor jeg oprindeligt købte min skærm (29/09 2005) eller fra den dag jeg fik den nye skærm (11/10 2005)?
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 13:58 #10
kalp nej det har man ikke, da man i en fysisk butik kan se varen før man køber den, den mulighed har man ikek via postordre og det er derfor man har de 14 dages retur ret (nogle eller mange butikker yder nu den service overfor kunderne, men det er IKKE et lovkrav)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 13:58 #11
"Man har da også fortrydelsesret i en fysisk butik." Nej, det har man ikke.
Butikken kan have regler om fortrydelsesret, men der er intet i lovgivningen, der siger at man har.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 14:00 #12
Jeg ved ikke hvor reglerne står, men det halve års garantiperiode og de 2 års reklamationsret startet forfra ved ombytning af en vare. Derfor mener jeg dine 14 dages returret ved internetkøb også starter forfra. Du er bekendt med at forsendelsesomkostninger ikke refunderes...?
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 14:01 #13
Zog, forstår godt du helst ikek vil tro på det gælder fra den dag du modtager din vare, men det gør det altså, søg på google efter købelov og fjernsalg, eller læs hele købeloven (burde man gøre som forbruger især ved nethandel, da man ikke ved hvad de har ret til / krav på osv.)
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:02 #14
> erikjacobsen

Ja, jeg vil gerne betale fragten hvis jeg kan få pengene retur.

Jeg vil bare rigtig gerne have noget at referere til når jeg sender dem en mail. Nogen som kan finde det?
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 14:02 #15
erikjacobsen NEJ fortrydelses retten gælder KUn i 14 dage fra man modtager produktet, ellers kan man jo få ombyttet produktet efter 1.5 år, og så sige, nej jeg vil gerne returnere varen, er ikek tilfreds (efter 1.5 år har man opdaget det), og det ville med 100000% garanti blive udnyttet / misbrugt, hvis reglerne var på den måde.
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 14:03 #16
Zog der findes ikke noget tekst som det du søger, for loven siger det modsatte af det du søger!
Avatar billede screem_brille Novice
20. oktober 2005 - 14:07 #17
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:18 #19
*suk* Jeg er bange for at du har ret screem_brille, men det står ikke nogen steder at fortrydelsesretten starter påny når man får et erstatningsprodukt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 14:26 #20
Men derfor kan det jo godt gælde. Spørg forbrugerstyrelsen.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:54 #21
erikjacobsen

Jeg er ret sikker på at du er inde på det rigtige.
Zog har ikke haft skærmen hjemme hos sig selv i 14 dage. Derfor har han ikke haft mulighed for at fortryde købet i den forstand.
Fortrydelsesretten må gælde i 14 dage ialt. Den lille uge han havde den inden den gik i stykker + den periode han har haft den nye skærm.

Zog >> Få fat i forbrugerstyrelsen - du har lidt travlt :o)
Send et anbefalet brev til leverandøren - her mener jeg ITbutikken - og forlang at gøre brug af din fortrydelsesret. Brug ovenstående som argument og fortæl at du bl.a. går til forbrugerstyrelsen hvis de ikke tager den retur.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 15:28 #22
Nej, anonym, jeg tror du skal lave aritmetik på de 14 dage.  Der gælder om garantiperiode og reklamationsperiode er at de starter forfra ved levering af nyt produkt (hvor man så skal huske en kvittering på at man har fået en ny dims...).  Rimeligvis bør det gælde ved de 14 dages returret. Men lad os hvad spørgeren finder ud af hos forbrugerstyrelsen.
Avatar billede tismissen Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:47 #23
Hvorfor får du den ikke bare byttet ud fra den normale købelov, dvs. ½ års garanti, så vidt jeg husker. Altså får en skærm magen til. De har så 3 muligheder for at lave skærmen, ellers skal de give dig pengene tilbage. Mener jeg da bestemt!
Avatar billede tismissen Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:51 #24
Har lige læst købeloven igennem, du har 6 måneder, hvor ITbutikken skal bevise at det er dig, der har lavet noget lort, ellers kan du få en ny skærm.
"Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert (...) Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny"
kilde: http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/

På min måde kommer du ikke helt af med din skærm, men du får da en ny sikkert uden pixelfejl.
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:01 #25
tismissen > Okay tak. Jeg må prøve, men frygter bare at de har nogle speciellt regler ang. dette. (pixelfejl)

Jeg prøvede at kontakte Forbrugerrådet på 70131330, men de har åbenbart lukket i uge 42 - ærgeligt!
Avatar billede boxer Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:05 #26
zog > pixelfejl er ligegyldig når der er tale om fortrydelsesret.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. oktober 2005 - 16:08 #27
Prøv din lokale forbrugergruppe: http://www.forbrugerraadet.dk/om_os/grupper/
Avatar billede tismissen Nybegynder
20. oktober 2005 - 16:12 #28
Jamen, der er vel ikke nogle specielle regler, som er højere hævet end købeloven, den kan man normalt ikke skrive sig ud af. Hvis der er fejl på skærmen, hvilket ViewSonic allerede har indrømmet, kan du altså få en ny skærm magen til. Du kan evt. se de eksempler der er på hjemmesiden:

"Kun 1 forsøg til at reparere:
En kunde reklamerer over sin mobiltelefon allerede 2 måneder efter købet. Varen bliver repareret, men samme fejl dukker op igen. Kunden får tilbudt en lånetelefon, men Forbrugerklagenævnet finder, at ét afhjælpningsforsøg er tilstrækkeligt og kunden får sine penge retur.

Ombytning må ikke udskydes:
En kundes mobiltelefon går i stykker efter 1½ måned. Sælgeren tilbyder reparation, men køberen ønsker ombytning efter den nye købelov. Sælger kræver at bruge 14 dage på at undersøge, hvorvidt det er rimeligt, at han skal ombytte telefonen. Her fastslår Forbrugerklagenævnet, at sælgeren ikke har krav på at bruge 14 dage til at foretage en indledningsvis undersøgelse af, hvorvidt varen skal ombyttes eller repareres. Der er taget hensyn til, at køberen ikke får stillet en lånetelefon til rådighed, og at han daglig har behov for telefonen. Resultatet bliver, at han kan få ombyttet varen."

Synes bestemt du skal sende et anbefalet brev til dem, hvor du gør opmærksom på de paragraffer. Så skal du se, der sker ting og sager!
Avatar billede zoq Nybegynder
20. oktober 2005 - 17:14 #29
> Erik
http://www.forbrugerraadet.dk/om_os/grupper/

Lyder til at de har lukket i efterårsferien :(
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 04:12 #30
Suk jeg opgiver denne tråd, bare afvis migt svar, jeg har dokumenteret alle mine påstande samt givet fornuftige begrundelser for mine påstande om hvorfor at at fortrydelselsrettten begynder den dag man modtager produktet, men det lader ikke til at fakts godtages, så helt og lykke, men du bliver nok skuffet *S*

tismissen det er helt fint du sammenligner en mobiltelefon og en fladskærms monitor, desværre har du ikke sat dig ind i problem stillingen, som er at med en fladskærms monitor er der en del problemer med selve teknologoen, gom gør at pixelsfejl desværre næsten er en selvfølge, og at under 5 pixel fejl accepteres af næsten alle producenter (og da det accepteres, og når det står i deres udvidedede prdokt beskrivelse, er der intet at komme efter.

Mit råd til mange i denne tråd, brug lidt tid på at læde købeloven og så tænk lidt over hvorfor det er at fortrydelsesretten ikke gælder flere måneder efter produktet er købt (selv om det nu burde være logik at man ikke efter flere måneder kan benytte sig af den)
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 04:21 #31
Boxer mht 20/10-2005 14:54:15 det burde sige sig selv at når spørger vælger at lave en RMA sag sp ønsker spørger at beholde produktet, ellers havde spørger allerede dengang taget kontakt til sælger for at returnere produktet
Avatar billede boxer Nybegynder
21. oktober 2005 - 07:51 #32
screem_brille > Det synes jeg egentlig ikke siger sig selv. Han får ombyttet produktet en gang - det er acceptabelt. Desværre får han så en skærm med pixelfejl som han finder ud af at han ikke kan få byttet - sikkert fordi at et vist antal procent pixelfejl accepteres.
Derfor ønsker han nu at gøre brug af fortrydelsesrettten. Sådan læser jeg i hvert fald spørgsmålet.

Iøvrigt forstår jeg ikke at ITbutikken siger at han skal kontakte producenten. Zog har ikke handlet med producenten men med ITbutikken. Derfor er det vel ITbutikken der skal formidle sådanne reklamationer?
Avatar billede tismissen Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:53 #33
Screem_brille>> Okay, var ikke klar over, at pixelfejl er normalt for en fladskærm.

Enig med Boxer. Jeg forstår heller ikke, hvorfor ITbutikken sender dig videre til producenten!
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 14:00 #34
grunden til de sender kunden direkte til producenten er fordi det sparer tid, skal produktet først sendes til forhandleren og derfra til producenten, vil det blot påføre kunden yderligere ventetid.
Avatar billede tt2002 Nybegynder
22. oktober 2005 - 15:28 #35
zoq

Jeg vil helt klart give screem_brille ret. De 14 dages fortrydelsesret gælder fra dagen du modtager produktet første gang. Hele ideen med denne regel er jo, at du skal have mulighed for at se om det produkt du har bestilt, lever op til hvad du havde forventet og se om det er noget du vil have.

At du så får ombyttet skærmen efter den første er defekt er ligegyldigt. Men det er vigtigt at du er opmærksom på, at der kun her er tale om at den specielle internetkøbsregel ikke kan benyttes længere (altså de 14 dages speciel fortrydelsesret).

Så derfor er der to ting, der kan være væsentlige:
1. Er der aftalt nogen almindelig fortrydelsesret med itbutikken? Altså en fortrydelsesret der gør, at du kan returnere produktet SELVOM det virker perfekt.
2. Er der aftalt noget om tolerancen af pixelfejl i skærmen? Her skal du kigge på itbutikkens side og de sider du var på, da du bestilte skærmen. DET ER IKKE RELEVANT OM DER STÅR NOGET OM PIXELFEJL PÅ PRODUCENTENS HJEMMESIDE, HVIS ITBUTIKKEN IKKE HAR HENVIST HERTIL I FORBINDELSE MED KØBET. Hvis du ikke er blevet gjort opmærksom på tolerancen af pixelfejl senest ved INDGÅELSEN af købsaftalen og du var i god tro herom (altså ikke vidste noget om tolerancen af pixelfejl fra anden side), er pixelfejlen en mangel du kan gøre gældende overfor ITBUTIKKEN. Denne mangel kan dog højest skaffe dig en ny skærm og kan ikke begrunde en returret. Selvom butikken eller producenten har informeret dig om deres tolerance af pixelfejl efter købets indgåelse er det ikke godt nok!

P.S. Det er vigtigt du er opmærksom på, at dine krav skal gøres overfor ITBUTIKKEN. Der er selvfølgelig ikke noget galt i at prøve at gøre krav gældende over Viewsonic også, men hvis de afviser husk så blot på, at købeloven kun giver dig mangelsbeføjelser overfor IT-butikken.

P.P.S. Her kommer lige nogle relevante paragraffer fra købeloven.
- § 75a, stk. 1 siger at skærmen skal stemme overens med aftalen. Stk. 2, nr. 1 siger at skærmen skal have sådanne egenskaber, som køberen (du) måtte forvente (senest ved aftalens indgåelse).
- Såfremt skærmen ikke lever op til § 75a, stk. 1 og 2 har den en mangel ifølge § 76, stk. 1, nr. 4.
- Denne mangel gør at du kan 1) kræve reparation, 2) få en ny skærm, 3) få et afslag i købesummen (nogle af dine penge tilbage) ELLER 4) returnere varen. DOG KAN SÆLGEREN SLIPPE FOR NR. (3) ELLER (4) HVIS HAN TILBYDER AFHJÆLPNING (1) ELLER OMLEVERING (2). Dette ses i § 78, stk. 1, nr. 1-4 og stk. 3.

Håber dette er til hjælp.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 15:40 #36
tt2002 de 14 dages returret har ikek noget med at gøre om det bestilt via interenettet eller ej, men om det er postordre salg (tror jeg også godt du ved, men er ikke helt sikker).

Det er en kendt "egenskab" ved fladskærme at der forekomemr pixelsfejl, køber har selv et ansvar for at sætte sig ind i almindelige ting om produktet (køber du en sportsvong, men har brug for en varevogn, er det jo heller ikke sælgers skyld)

Så der er ikke noget at komme efte, da det er almindelig viden at fladskærme kan have pixelsfejl, og især det faktum at alle producenter accepterer et bestemt antal (med undtagelse af bestemte modeller, hvor der er 0 pixelfejl garanti, men de har også en noget anden pris).
Avatar billede tt2002 Nybegynder
22. oktober 2005 - 15:51 #37
screem_brille

Du har naturligvis ret i at returretten gælder postordre generelt og ikke kun internetsalg.

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan være enig med dig i resten til gengæld. Det er rigtigt, at almindelige kendte egenskaber ikke kan gøres gældende overfor sælgeren.
Imidlertid tror jeg ikke pixelfejl kan ryge ind under dette. Jeg tror stadig det almindelige kendskab til sådanne er begrænset til producenter, forhandlere og folk, der enten arbejder med skærme i det hele taget eller af anden grund har større kendskab til sådanne i almindelighed.

Eksempel: Hvis Hr. og Fru. Danmark går ind i Elgiganten og køber en TFT-skærm og de så kommer hjem og opdager at denne har 4 pixelfejl tvivler jeg stærkt på, at de var forpligtede til på forhånd at undersøge muligheden for disse. Især taget i betragtning at pixelfejl på TFT-skærme bliver mere og mere begrænsede.

Desuden har sælger en loyal oplysningspligt. Hvis det er almindeligt accepteret af fabrikken eller butikken at skærmen har pixelfejl bør dette fremgå at salgsspecifikationerne.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 16:07 #38
problemet er netop pixelsfejl er en kendt egenskab (også blandt alm. mennesker), Hr og fru Danmark er ikke forpligtet til at undersøge noget som helst, men køber de et produkt uden at sætte sig bare lidt ind i det, ja så er det ikke sælgers opgave, han skal give support om produktet, og ikke yderligere. (hvis man køber en bil for man jo heller ikke at vide at hvis man kører ind i et træ, en bro osv. så risikerer man at komme til skade), visse ting bør man selv vide inden man går ud og køber et givent produkt (nu er jeg nok lidt fagskadet, på den måde at jeg er tekniker, og har også stået i butik i den forbindelse, og er træt af at folk ikek sætter sig det mindste ind i de(t) produkt de har købt), det begynder jo at ligne amerikanske tilstande hvor der udtrykkeligt skal stå hvad og ISÆR hvad det ikke må / skal bruges til.
Avatar billede zoq Nybegynder
22. oktober 2005 - 23:44 #39
Godt med så mange behjælpelige mennesker! Tak!

Dette er hvad der står på deres hjemmeside

"Bemærk!
Flere producenter giver i dag ´nul´ pixelfejlsgaranti på visse modeller af deres skærme(LG, SONY, SAMSUNG osv.) og flere kommer til hele tiden. Det er derfor meget vigtigt, at du meget omhyggeligt undersøger den enkle producents hjemmeside omkring dette, inden du beslutter dig.

Pixelgarantien, kvalitetsnorm ISO 13406-2, betyder i praksis, at man har skullet acceptere et vist antal pixelfejl efter købet, vi synes naturligvis dette er dårligt, men kan naturligvis ikke gøre noget ved det, når næsten alle producenter har den holdning.

Men heldigvis kommer flere og flere producenter med en ´nul-tolerance´ for lysende pixelfejl på flere af deres skærme modeller.

IT-butikken kan derfor i jeblikket tilbyde garanti imod:
INGEN døde eller lysende pixel fejl, på visse modeller indenfor de første 14 dage, på SONY, LG, VIEWSONIC og SAMSUNG TFT skærme.

Så vil du være sikker på en pixel fejlfri skærm, så anbefaler vi en af disse producenter."
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 23:50 #40
Tak for du understøtter hvad jeg hele tiden har sagt *S*
Avatar billede boxer Nybegynder
22. oktober 2005 - 23:58 #41
Forstået korrekt at du kan få byttet din skærm hos IT-butikken?
Avatar billede screem_brille Novice
23. oktober 2005 - 00:01 #42
nej det kan kan ikke (hvis ikek den model han har er en af de modeller fra viewsonic som  har denne o pixel garanti)
Avatar billede zoq Nybegynder
26. oktober 2005 - 09:27 #43
alle dem der gerne vil have point smider lige et svar! Tak for de gode indlæg alle sammen.

Jeg har ikke gjort mere i sagen. Forbrugerstyrelsen var ikke på telefonen når man havde brug for dem og jeg gider ikke til at sende min skærm retur endnu engang.

ITbutikken vinder - forbrugeren taber. :/

over and out
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 09:29 #44
zog det er ikke fair at du giver itbutikken skylden, det er ikke deres skyld at fladskærme har den slags fejl, hvilket de jo også skriver *S*
Avatar billede zoq Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:07 #45
Jeg giver da ikke IT-Butikken skylden?

Jeg er udemærket klar over at IT-butikken står med håret i postkassen, hvis de ikke kan retunere skærmen til producenten. Jeg synes bare det er uheldigt at det skal gå ud over forbrugeren. Derfor er jeg ret bitter over at stå med en skærm til næsten 3000 kr med en pixelfejl på.
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 10:10 #46
jo du skriver jo at itbutikken vinder, for mig at se er det viewsonic der vinder, itbutikken står nu med en utilfreds kunde, og det er tvivlsomt at du bestiler igennem dem igen
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:22 #47
Vi smider et svar.
Vi må næsten håbe at der sker noget andet med den skærm, så de er tvunget til at tage den tilbage.
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 10:32 #48
boxer hvor var det du svarede på spørgsmålet ? (efter hvad jeg kan læse var du meget i tvivl om reglerne for postordre salg, og talte for det modsatte af hvad der faktisk er tilfældet)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:47 #49
Svar: boxer
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 10:48 #50
Screem > Det er spørger der uddeler pointene og ikke dig!
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 10:48 #51
LOL dvs efter det er bevist at der intet er at komme efter er det dit svar ? (altså at han må håbe på den går i stykker igen, ja ok *G*)
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 10:50 #52
boxer ja det er det, men hvis folk som hele tiden holder på der er noget at komme efter skal have point når det er direkte forkert, ja så er det vist ikke mig der er point liderlig... (men ja det er da op til spørger)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:11 #53
screem_brille > Jeg har gjort rede for min holdning i dette spørgsmål. Kort sagt var det at tiden skærmen var til rep., skal trækkes fra de 14 dages fortrydelssesret.

Kommentar: zoq
Dette betyder at der ikke er kommet en afklaring på spørgsmålet. Derfor vælger zog at give point til dem der har deltaget i spørgsmålet, hvilket vel er rimeligt nok.

Mon ikke vi skal sige at det er spam nok i dette spørgsmål.
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 11:15 #54
nej det spørgsmål er afklaret, der er intet at komme efter, det er bare at læse købe loven så kan du jo se det er korrekt hvad ejg skriver, at man så har lov at vælge at sige loven passer ikke, eller er uretfærdig, er en andne side af sagen, men det ændrer ikke på det faktum, at der intet er at gøre.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:33 #55
Hvor i købeloven står der at denne fortrydelsesret IKKE bliver afbrudt i sin løbetid når varen sendes til reperation i en måned?
Pointen er, og har altid været at man IKKE kan tage varen under armen og gøre brug af sin fortrydelsesret når den er til rep.

Som den eneste mener du at fortrydelsesretten er udløbet. Kalp, EricJacobsen og jeg mener noget andet.
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 11:38 #56
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 11:48 #57
Hvad skal jeg lige bruge det link til? Det behandler stadig ikke problemstillingen!
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 11:51 #58
der er INGEN steder der står noget om at reklamations retten forlænges ved en evt. RMA sag, hvilket egenligt er logik, for hvis man har et produkt som går i stykker emd det samme, og man så vælger at få det lavet, ja så er det jo fordi man faktisk er tilfreds med det produkt, ellers ville man jo netop returnere det for at få pengene tilbage.
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 12:06 #59
seriøst, forventer du et sted i købeloven hvor der står: hvis du har købt en monitor som går i stykker indenfor 14 dage via postorde salg, forlænges returrets perioden med den tid monitoren er til service (hvis det er sådan en lovtekst du søger, ja så forstår jeg godt du ikke vil tro på det)
Avatar billede zoq Nybegynder
26. oktober 2005 - 12:09 #60
> screen_brille
Efter min mening er din holdning lettere arrogant. Jeg værtsætter dine svar, men lad dog alle komme med deres input, så skal JEG nok bedømme om jeg kan bruge svarene til noget og hvem jeg giver point. Tak...

> boxer / tt2002
Tak for hjælpen!
Avatar billede boxer Nybegynder
26. oktober 2005 - 12:40 #61
Velbekomme og tak for point :o)