Avatar billede eventium Nybegynder
19. oktober 2005 - 18:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Computer crasher under spil

Hej,

jeg har lige købt det nye F.E.A.R.-spil, men efter kort tid igang crasher min computer. Hverken ctrl-alt-delete virker eller andet, jeg bliver simpelthen nødt til at genstarte min computer manuelt. Jeg har ikke meget forstand på computere, så jeg håber at I kan hjælpe mig.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
19. oktober 2005 - 18:53 #1
Lidt nærmere beskrivelse af pc'en samt os ville måske hhjælpe...?
Avatar billede peet49 Nybegynder
19. oktober 2005 - 18:55 #2
Tror du har en syg ramblok.
Avatar billede eventium Nybegynder
19. oktober 2005 - 18:59 #3
Okay, hvad kan jeg gøre ved det?

logsuppe, ved du hvordan jeg finder ud af det, for jeg kan ikke huske det.
Avatar billede tans Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:02 #4
sisoft sandra lite kan vise dig alt om din comp, gratis program
Avatar billede tans Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:04 #5
tjek dine drivere til grafik og lyd, du skal have de nyeste hvis comp skal virke optimalt
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:08 #6
check evt. en bios update, der beskriver dit problem.

men hvor gammel er pcén.??
er det evt. et varme-problem.??
se det med everest,.->http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe
Avatar billede eventium Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:18 #7
hej igen,

min pc er omkring 9 måneder gammel. Jeg kunne ikke lige finde ud af de programmer i fortalte mig om, men nu har jeg fået dem installeret, så med lidt hjælp håber jeg da at jeg kan finde ud af det...
Avatar billede tans Nybegynder
19. oktober 2005 - 19:20 #8
start programmet tryk på system scan
Avatar billede eventium Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:00 #9
okay, her er så en system summary:
SiSoftware Sandra

System
Host Name : ALEX-COM
User : Sir Alex Den Seje
Domain : KRUMHAUSEN

Processor
Model : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
Speed : 2.22GHz
Model Number : 3200 (estimated)
Performance Rating : PR3333 (estimated)
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 1 Unit(s)
Internal Data Cache : 64kB Synchronous, Write-Back, 2-way set, 64 byte line size
L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous, Write-Back, 16-way set, 64 byte line size

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB FireWire/1394 i2c/SMBus
MP Support : 1 Processor(s)
MP APIC : Yes
System BIOS : American Megatrends Inc. Version 07.00T
System : MSI MS-6702
Mainboard : MSI MS-6702
Total Memory : 1GB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc Apollo K8T800 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 808MHz (1616MHz data rate)

Chipset 2
Model : Advanced Micro Devices (AMD) Athlon 64 / Opteron HyperTransport Technology Configuration
Front Side Bus Speed : 2x 808MHz (1616MHz data rate)
Total Memory : 1GB DDR-SDRAM
Memory Bus Speed : 2x 202MHz (404MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce 6600 GT

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Hard Disk : WDC WD20 00JD-00HBB0 SCSI Disk Device (186GB)
CD-ROM/DVD : _NEC DVD_RW ND-3520A (CD 48X Rd, 48X Wr) (DVD 6X Rd, 6X Wr)
CD-ROM/DVD : Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device (CD 32X Rd) (DVD 4X Rd)

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
Hard Disk (C:) : 186GB (60GB, 32% Free Space) (NTFS)
Fear (D:) : 4.2GB (UDF)
Quake4 (E:) : 2.7GB (CDFS)

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 1 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller
USB Controller/Hub : USB-rodhub
FireWire/1394 Controller/Hub : VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller
Keyboard : Logitech PS/2 Keyboard
Mouse : Logitech-compatible Mouse PS/2

MultiMedia Device(s)
Device : Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller

Printers and Faxes
Model : Microsoft Office Document Image Writer
Model : Canon i965

Power Management
AC Line Status : On-Line

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP/2002 Professional (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 2)

Network Services
Adapter : Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC

Performance Tips
Warning 100 : Large memory sizes should be made of Registered/Buffered memory.
Tip 2546 : Large memory modules should be ECC/Parity.
Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:23 #10
tans.. hvad kan man udlede af det..??

jeg var ude for at en helt ny pc, crasher når skærmopløsningen ikke er det samme som spillet..?
kig evt. efter en patch til spillet..?
eller en flash til din bios, el en update til chipsettet/drivere..??.. det kan være der er noget der beskriver dit problem.?

Jeg villle prøve en ny driver til grafikkortet..?

men kan dine ram kører dual, i så fald..O).. er det måske en fordel..?
ar du prøvet at resete bios.?
Måske dine ram ikke står rigtigt.?
se i manualen..O)

en masse spm., men jeg ved jo ikke hvad du har prøvet.
Så der er lidt at gå igang med..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. oktober 2005 - 11:08 #12
skal du ha´ mere hjælp.?
Avatar billede eventium Nybegynder
29. oktober 2005 - 16:26 #13
Nej, efter at have installeret diverse ting på min computer, er min computer ikke crashet siden. Jeg håber det bliver sådan, og at min computer nu er kureret. Tak for hjælpen.
Avatar billede eventium Nybegynder
29. oktober 2005 - 16:28 #14
Men af en eller anden grund sker der keine når