Avatar billede superib Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mister wireless forbindelse når jeg overføre filer

Hej...

Jeg har en Linksys WRT54GS v1.1 med nyeste firmware. Den køre ganske fint og jeg egentlig meget glad for den.

Der er bare et lille problem. Når jeg vil overføre en fil større en 3 mb mellem to computere på netværket, dør den trådløse forbindelse med det samme.
Det sker konsekvent hver gang jeg prøver, og den får forbindelse næsten med det samme igen. Dvs. så snart Windows har broket sig over at den ikke længere kan finde filen.

Det er ikke hele netværket der forsvinder, men kun det trådløse. Prøvede at sætte min stationære, der er forbundet til routeren med kabel, til at downloade. Imens satte jeg min blærbar til at hente en fil fra den stationære over trådløs. Forbindelsen til den blærbar døde, men min stationære downloaded lystigt videre.

Jeg kan godt surfe og downloade filer fra nettet fra den bærbar over trådløs. Selvom det også kan give problemer når den nærmer sig max hastighed omkring 450kb/s.

Derfor mistænker jeg at det ikke handler om mængden af data, men hvor hurtigt det går. Eller mere præcist, hvor hurtigt det går i forhold til den maksimale overførsels hastighed. For hvis jeg sætter routeren til kun at overføre med 1 Mbps, så dør den stadig når jeg prøver at overføre en fil.

Nogen der har en god ide om hvad der kan være galt??
Avatar billede superib Nybegynder
19. oktober 2005 - 16:29 #1
Glemte at skrive at min blæbar køre 11 Mbps, og det er en IBM T40 men indbygget trådløst netkort.
Den trådløse forbindelse viger ikke væk fra "Exellent", og det er kun ved overførsel af filer, at der er problem. Resten af tiden fejler det trådløse netværk ikke noget.
Avatar billede superib Nybegynder
08. november 2005 - 10:01 #2
hmm... det var der så ingen der vidste...