Avatar billede winchester Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan man lave sit eget stereo-kabel?

Hej

Jeg mangler et supergodt kabel til at forbinde min pc og anlæg. Der skal være 6,3mm jack i den ene ende, og 2x phono stik i den anden ende.
Kabellængden skal være 11 meter, og jeg kan ikke finde så lange kabler med 6,3 jack.

Men så fandt jeg denne side:
www.disconetto.dk

Her kan man købe løse phono- og jack stik af god kvalitet.
Mit spørgsmål er så:
Er det muligt at lave sit eget kabel? Og hvad for noget ledning skal jeg bruge?
Jeg har fundet noget godt afskærmet højtalerledning med 2 ledere. Kan det gøre det?
Eller skal det være en form for signal-kabel?

En anden ting, hvordan monterer man et 6,3mm jackstik på et kabel der skal ende 2 phono-stik?
Lederne i kablet skal vel samles på en måde?

Håber I kan hjælpe mig! :-)
Avatar billede screem_brille Novice
15. oktober 2005 - 20:22 #1
det kan man sagtens dele kan købes de fleste steder, de skal loddes og hvordan forbindelserne skal være kan ses på hwb.net
Avatar billede winchester Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:29 #2
Hvad for noget kabel skal bruges?
Er det normalt højtalerkabel? Eller skal det være en form for signal-kabel?
Eller er der ikke forskel på sådanne kabler?
Avatar billede screem_brille Novice
15. oktober 2005 - 20:33 #3
du skal have et skærmet kabel (ligner  antennekabel), og der er meget stor forskel på et alm 230 voltskabel og et signalkabel *S* (du skal bruge phono kabel)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. oktober 2005 - 20:34 #4
Hvis du skal bruge et supergodt kabel, så gå i en god forretning og køb det samlet. Laver du det selv bliver det ikke så godt som noget du kan  købe. Med mindre du er en haj til at lodde. For at få Stereo skal du bruge 2 * 2 ledere! 3 ledere kan gøre det, hvis man bruger fælles stel, men så bliver det noget rod med phono stikkene!
Avatar billede winchester Nybegynder
16. oktober 2005 - 09:59 #5
Oki.. Jeg dropper selv at lave et kabel.

Smid et svar begge 2. Så deler I.
Avatar billede screem_brille Novice
16. oktober 2005 - 10:02 #6
svar.
Avatar billede winchester Nybegynder
16. oktober 2005 - 10:07 #7
Wow.. det er jo rigtigt hvad de siger brille.. du er online altid 24 timer i døgnet rundt (c:
Avatar billede screem_brille Novice
16. oktober 2005 - 10:48 #8
nej nej sover da mellem 3.30 og 04.00 *G* (det er siden jo neden pga bacuk osv) *G*
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2005 - 10:57 #9
svar