Avatar billede nekkos Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bulletproof FTP server

Hej alle. Jeg har prøvet at sætte en ftp-server op. Men når jeg starter den sætter den ip adr´en til 10.0.0.2 og der er ikke nogen der kan logge på.
Er der nogen der ved hvorfor ?

nekkos
Avatar billede showsource Seniormester
14. oktober 2005 - 10:05 #1
Har du åbnet port 21 i routeren?
Avatar billede idle Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:09 #2
10.0.0.2 er din adresse på det lokale netværk. Hvis "de" prøver på at koble sig på FTP-serveren fra internettet, skal de bruge den ip-adresse, som du har udadtil. Den kan du f.eks. finde ved at gå ind på http://www.whatismyip.com/
Avatar billede darth-domino Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:14 #3
Du kan se hvilken IP adresse du har efter du har aktiveret din FTP Server, så skriver den det i det script der køerer i det hvide vindue..
Avatar billede nekkos Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:19 #4
ftp serveren skriver : FTP Server On-line : IP(s) 10.0.0.2, on port 21

Men hvis man prøver ftp://"min ip udadtil"  er der ikke adgang til den.
Jeg har prøvet det mange gange før, men det var på stofanet og nu kører jeg cybercity
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:35 #5
Har du forwardet/åbnet porten som showsource skriver ?

idle, behøver da ikke sådan en lang URL. www.myip.dk ;)
Avatar billede nekkos Nybegynder
16. oktober 2005 - 15:36 #6
Jeg har nu forwarded port 21, men den skriver at der ikke er adgang til serveren, når jeg jeg vil logge på med min ip udadtil
Avatar billede nekkos Nybegynder
16. oktober 2005 - 16:05 #7
Her er hvad jeg gjorde

http://fortsat.homepage.dk/1.htm
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. oktober 2005 - 19:42 #8
I routeren skal IP'en være din lokale IP, så routeren ved hvor hvilken maskine den skal vidersende til.
Avatar billede nekkos Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:25 #9
Hej, så virkede det. hmmortensen, det var lige det der skulle ændres. Sender en lige et svar
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:56 #10
Svar :)