Avatar billede dopemaster Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil lære PHP - et bar enkle spørgsmål

Hej,

jeg har lige et par spørgsmål:

Jeg vil gern lære PHP, men kan ikke HTML - eller andre programernings sprog. Kan det stadig lade sig gøre?

Og jeg har en ven, som ligger inde med en hjemmeside, der er meget advanseret. Den har været på nettet før, men han gad ik mere - så derfor vil han sælge den til mig. Kald det en mini udgave af Jubii.dk
- Er det nemmest at bygge hjemmesiden op selv, eller ændre i det han har lavet? Nu tænker jeg på at lave flere funktioner, eller lignende.

Håber det var forklaring nok.

P.S. Er det den rigtige kategori? :S
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 13:00 #1
PHP har sin egen kategori.

Hvis du skal lave noget web så skal du kunne noget HTML. Men du kan godt fokusere
på kode, logik, database adgang etc. - hvis du ikke gider avanceret hTML,
CSS, JavaScript etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 13:01 #2
For at lære PHP bør du selv lave noget simpelt fra bunden af.

Om det er nemmere at skrive et stort site fra bunden af eller tilrette
noget eksisterende afhænger meget af kvaliteten af det eksisterende.
Avatar billede dopemaster Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:07 #3
Okay. Tak, arne v.

Har lige et sidste spørgsmål: Du skulle vel ik kende en PHP bog, for nybegyndere - som heller ej kender html. Jeg har søgt på sitet, men sys kun at finde bøger, hvor man skal kunne html.

Nu tænker jeg ikke på at finde en PHP bog, som går uden om html - da jeg heller ik tror det findes, men tænker på en bog hvor man også kan lære HTML i starten.

Lav forresten lige et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 13:17 #4
jeg er nok ikke den rette til at anbefale en PHP bog

jeg har selv

Programming PHP / Rasmus Lerforf, Kevin Tatroe
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 13:17 #5
og svar
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 13:17 #6
men prøv og søg lidt på Amazon og læs beskrivelse og reviews
Avatar billede dopemaster Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:57 #7
Tak for det, Arne ;)