Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
13. oktober 2005 - 01:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar 22.000 kr (Toshiba Qosmio G25-AV513 vs. Dell XPS M170)

Okay, det her er meget svært for mig, for her i sidste øjeblik er jeg gået fuldstændig i stå, har 22.000 kr til en bærbar... Jeg vil gerne have en som er perfekt til at vise film, kanon til at håndtere spil, dejlig og mobil, som kan holde batteri og har dejlig lyd bla bla. alt i alt, skal det være en drømmebærbar..

Jeg har læst 100 anmeldelser af bærbare i den prisklasse, er nået frem til Toshiba Qosmio G25-AV513  vs. Dell XPS M170, men nu ved jeg ikke om der findes en helt 3 eller om jeg satser for højt og burde finde en anden bærbar til en lavere pris, vil meget gerne høres jeres mening, jeres vurdering!?

Gerne snart, da jeg næsten har bestilt DElls XPS M170, mangler bare og skrive under og overføre pengene...

Det er squ mange penge, hvis man træffer det forkerte valg...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. oktober 2005 - 08:11 #1
Nu er det ikke for at stresse dig. Men nedenstående 2 links er til nogle firmaer der bygger nogle af verdens vildeste bærbare. Desværre ved jeg ikke om de fåes med dansk keyboard, men det skal du jo heller ikke bruge hverken til spil eller film.

Jo vildere maskinen bliver, des kortere bliver batteri levetiden.

http://www.voodoopc.com/showRoom.aspx?categoryID=2
http://www.alienware.com/Product_Pages/notebook_all_default.aspx
Avatar billede soma Nybegynder
13. oktober 2005 - 09:05 #2
Alienware laver nogle dejlige bærbare, desværre ikke med dansk tastatur endnu.
Avatar billede espersen Novice
13. oktober 2005 - 09:31 #3
hhmm... synes nu godt nok det er mange penge at brænde af -

Principielt lyder det ikke til at du har brug for den extra CPU-kraft samt de andre ret fede små forbedringer der nok godtgør prisen.

Men til film, spil m.v. er det ret beset nok ikke helt nødvendigt med en så kraftig fætter (ud fra det beskrevne den skal bruges til)

Den vejer fra 3,9 kg hvilket er i kategorien slæbbar.....

Jeg ville da klart tage en kraftig maskine når vi taler om en desktop replacement - dog ikke kaste 22k efter en maskine..

Ville tage denne (som desværre har ukendt lev. tid):
http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusA6V
Avatar billede espersen Novice
13. oktober 2005 - 09:32 #4
og så skifte den "lille" maskine ud igen når man har brug for at brænde penge af på nyt lækkert gear og gadgets ;o)
Avatar billede espersen Novice
14. oktober 2005 - 15:19 #5
kaster et svar