Avatar billede kraller Nybegynder
12. oktober 2005 - 18:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Submit link script?

Vil gerne have lavet et script, hvor man skal kunne skrive et link i en box og i den næste box skal man skrive en beskrivelse.
Når man submitter det, skal det blive lagt op på siden og forsvinder ikke hvis man lukker vinduet og kommer igen.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2005 - 20:40 #1
Lav en database med felterne "id" "link" og "desc".

<?php
include 'conn.php';

$table = "linktabel";

if($_POST["Submit"] == "Submit")    {
    $qryInsert = "INSERT INTO $table (link, desc) VALUES('" . $_POST["link"] . "', '" . $_POST["desc"] . "')";
    mysql_query($qryInsert) or die(mysql_error());
    echo "LInk submitted!"
    }

$result = mysql_query ("SELECT id,link,desc FROM $table ORDER BY id DESC");

while ($row = mysql_fetch_assoc ($result)) {
    $link = htmlentities ($row['link']);
    $desc = htmlentities ($row['desc']);

    echo $link."<br />";
    echo $desc."<br />";
}
?>

<form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<div>Link:
  <input name="link" type="text" size="20" />
  <br />
  Beskrivelse:
  <input name="desc" type="text" size="20" maxlength="200" />
  <br />
  <input type="submit" name="Submit" value="Submit" />
</div>
</form>

.. skriv hvis det driller :)

--
pacroon
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2005 - 20:41 #2
Og jeg vil allerede lige rette mig selv:

Lav en _tabel_ med navnet "linktabel", med felterne id, link, desc.
Avatar billede kraller Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:07 #3
kan ikke finde ud af at sætte database op. Er det ikke muligt at lave det uden?
Avatar billede kraller Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:08 #4
Kan huske at jeg har lavet noget lignende på et kursus, men hvor den skrev til en txt fil.
Avatar billede kraller Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:20 #5
Warning: mysql_query(): Access denied for user: 'www-data@localhost' (Using password: NO) in /web/www/frac/users/ysi/index.php on line 13

Warning: mysql_query(): A link to the server could not be established in /web/www/frac/users/ysi/index.php on line 13

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/ysi/index.php on line 15
Avatar billede kraller Nybegynder
17. oktober 2005 - 21:12 #6
nogen?
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2005 - 15:21 #7
Du skal angive din user og password samt database med mysql_connect()

http://www.php.net/mysql_connect
Avatar billede kraller Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:46 #8
det var sku ikke meget hjælp man kunne få.

Hvor skal jeg skrive det?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2005 - 13:50 #9
Ekspertens idé er nu at det er 'hjælp til selvhjælp'. :)

Det skal du skrive i starten, og så skal du angive din database (normalt localhost), brugernavn og kodeord.

For eksempel: mysql_connect('localhost', 'brugernavn', 'kodeord');

--
pacroon
Avatar billede kraller Nybegynder
02. november 2005 - 17:57 #10
Får denne fejl nu

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /web/www/frac/users/ysi/index.php on line 17
Avatar billede kraller Nybegynder
17. november 2008 - 19:45 #11
lukker