Avatar billede trinerafn Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med LIKE sætning

Jeg har en form hvor man bl.a. skal kunne søge på kunder. Det kan man også, men hvis man f.eks. søger på "PPC" kommer denne kunde godtnok også op, men en anden kunde "JPPC" fremkommer også, (jeg går udfra at det er fordi PPC også findes i navnet JPPC), men det skal KUN være "PPC". Hvordan skal man skrive i Criteria feltet, så det kun er den rigtige kunde der fremkommer af søgningen?
Sådan står der i Criteria feltet nu:
Like ("*" & [Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg] & "*")
Avatar billede kabbak Professor
12. oktober 2005 - 15:51 #1
Like ("*" & [Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg] & "*")
finder alle hvor teksten indgår

Like ([Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg] & "*")
Finder alle der starter med teksten

Like ("*" & [Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg])

Finder alle der slutter med teksten

Like ([Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg])
Finder eksakt som teksten
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2005 - 15:52 #2
* før betyder hvad  som helst før og * efter betyder hvad som helst efter, så prøv:
[Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg]
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2005 - 15:53 #3
Lidt for langsom!~)
Avatar billede trinerafn Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:59 #4
Jeg ville gerne bruge den sidste løsning, du har skrevet, men hvis jeg gør det, vil ingen kunder fremkomme på min form, idet der ved Form Open er en requery, som nulstiller alle tekstboxe, jeg prøver lige at se på om jeg kan bruge en af de 2 andre løsninger du er kommet med
Avatar billede kabbak Professor
12. oktober 2005 - 16:03 #5
CmbKundeSoeg, er det ikke en combobox, der må da være en liste i den.

Sådan en Combobox plejer jeg at udfylde med kunder fra en forespørgsel, så har du jo alle deri.
Avatar billede trinerafn Nybegynder
12. oktober 2005 - 16:09 #6
>kabbak, jo der er skam en forespørgsel bag comboboxen, men det har ikke noget at sige, når jeg siger "skrive", skriver jeg de første bogstaver, og vælger så den kunde (fra comboboxen) som jeg ønsker og springer videre til næste felt.
Avatar billede trinerafn Nybegynder
12. oktober 2005 - 16:10 #7
Hvorfor kan man egentlig ikke bruge = (equals)?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2005 - 08:42 #8
12/10-2005 15:59:02> Hvis du vil bruge den løsning, så nulstil alle tekstbox'ene når ResultatAfSøgningFormularen lukkes!~)
Avatar billede terry Ekspert
13. oktober 2005 - 09:45 #9
If you know the full kundenavn then you can use =

so you would have

[Forms]![FrmOrdersSearch]![CmbKundeSoeg]

in your criteria

This would allow you to enter

PPC and only find PPC not JPPC or PPCJ

if you need to find kundernavn which contain PPC then you will have to use LIKE
Avatar billede trinerafn Nybegynder
17. oktober 2005 - 13:06 #10
>kabbak du var hurtigst, venligst læg et svar, så jeg kan give dig points Mvh. Trine
Avatar billede kabbak Professor
17. oktober 2005 - 13:21 #11
et svar ;-))