Avatar billede stratoboy Nybegynder
18. april 2001 - 16:12 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

CS-mapping

Er der nogen her på eksperten der har erfaring med at lave maps til Counterstrike med programmet Worldcraft? I så fald, så har jeg et problem, som i/du måske kan hjælpe med. Jeg har stillet Game Configurations, Build Programs og Expert Compile Mode, til de (tror jeg nok) rigtige konfigurationer. I hvert fald hvis man går ud fra help-filen. Jeg har så lavet et lille map med én info_player_start, men når jeg trykker run map, og derefter go!, så går den fint ind i counterstrike, starter et nyt LAN-game med mit map, kører fint igennem med precahcing resources og alt det der. Men til sidst får jeg så denne fejlmeddelse:

ERROR: PutClientInServer; no info_play_start!

Det synes jeg er ret underligt da jeg jo har lavet en info_player_start. Men det kan jo være at der er nogle indstillinger jeg har overset. Jeg har faktisk bare trykket Entity tool, fundet info_player_start, trykket i vinduet, og så trykket enter. Og jeg kan sagtens se den player start bagefter, når jeg redigere mappet. Er der nogle der ved hvad jeg skal gøre?

-Stratoboy
Avatar billede stratoboy Nybegynder
18. april 2001 - 16:31 #1
Hmm...
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2001 - 16:46 #2
Sorry, jeg er lige gået i gang med lign så kan desværre ikke hjælpe
Avatar billede master_nemo Nybegynder
18. april 2001 - 16:52 #3
hhmmmm, jeghar fået den fejl før....har bare ikke det lige installeret(worldcraft).
Du kan vist trykke på noget tæt på den boks hvor der står entry tool, og du burde kunne sætte opsætningen for info player start....det kan dog også være at du ikke har sat det ordenligt op. gir\' dig lige nogle links til hvor der står hvordan du sætter cs og ikke HL OP!

http://countermap.counter-strike.net/

og her er der en fil der gør det hele meget nemmere for dig...den sætter nogle ting ind i den der setup ting :o)

http://countermap.counter-strike.net/Files/cstrike_wc33.zip

/MN
Avatar billede and.vang Nybegynder
18. april 2001 - 20:23 #4
Tak for henvisningerne Nemo! Har nu ellers lige siddet og kæmpet lidt med det, og har faktisk fundet fejlen! Når man laver maps til Counter-Strike skal det ikke være info_player_start, men istedet info_player_deathmatch (eller noget i den stil) og dem skal der være tyve af, da det er maks. tallet for spillere i CS. Så nu er problemet faktisk løst! MEN, det sjove er at jeg fandt ud af det gennem help-filen... Men hva\' med jer. Har i fået lavet noget eller er i også lige begyndt? Har selv lige lavet et hurtigt (det vil sige, klamt) map, fordi jeg jo lige skulle prøve engang, nu hvor det virker. Ellers kan jeg bestemt anbefale at man kigger i help-filen, f.eks. under \"How do i set up Worldcraft\" (eller såd\'n noget). Håber vi alle kan få lavet nogle fede maps!

/Anders

P.S. Mit største mål med hensyn til maps, er at lave skolen, med lærerne som hostages...
Avatar billede master_nemo Nybegynder
18. april 2001 - 20:49 #5
hey..måske kan vi arbejde sammen! jeg er faktisk igang med dette!! :o)

/MN
Avatar billede and.vang Nybegynder
19. april 2001 - 13:09 #6
Det er jo godt nok Stratoboy der har spurgt, han er min storebror, og er faktisk også lidt intereseret i det der mapping. Men da han bare har oprettet en bruger, for at stille et enkelt spørgsmål en tidligere gang, blev vi enige om at bruge hans point, da han ikke går særlig meget op i Eksperten. Men Nemo: Det kunne da være ret fedt hvis vi kunne arbejde sammen. Hvor langt er du?? Har jo selv nu fået det til at virke, og som sagt lavet et lille map, men jeg har da tænkt mig at gå igang med et \'rigtigt\' nu.

/Anders
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. april 2001 - 13:18 #7
Må jeg være med, sagde hunden...!
Jeg har lidt erfaring i mapping til cs.
Jeg har lavet et cs_map over BigBrother, hvor man kan befri de sidste 4 deltagere....
Den er blevet ok, men lag\'er lidt forsk. steder...!
Jeg har sendt den til www.bigbrother.dk og www.sickbrother.dk, men har ikke hørt fra dem endnu...
Jeg kan lægge den op så i kan download den hvis i er interesseret..?????
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. april 2001 - 14:51 #8
det er fint....jeg skal lige installere worldcraft igen da jeg har fået slettet hele lorte :o)...har dog gemt baneren :o) Er oxo igang med en ørken agtig bane :o)
And.vang>> jeg har faktisk selv haft lidt probs, med mit worldcraft så jeg er lidt ude at skide i forhold til størrelses forhold da jeg kun kan se min bane i det lille vindue :o(
kasseper>> du må meget gerne ligge den ud din bane...lyder fedt.

PS: Kan i finde ud af at lave textures??

/MN
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. april 2001 - 14:56 #9
master_nemo : mht. textures, så er jeg ikke den vilde tegner, men jeg kan da godt lave lidt...!
jeg lægger min bane op så snart jeg kan, bliver nok først iaften, eller imorgen, smider lige et link her nå rden er der...!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. april 2001 - 15:21 #10
I MÅ LIGE HJÆLPE MIG!!!
jeg prøver at køre min bane, men den siger noget med:The map\"blabla\" i not found on server\"....Plz hjælp!!!!!!!\'

/MN
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. april 2001 - 15:24 #11
Nej den siger map change fail, map \"blabla\" not found on server!!

/MN
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. april 2001 - 15:29 #12
køre du den gennem worldcraft..!?

Jeg havde mange probs. med at køre den gennem worldcraft, så jeg compilede den, og lukkede worldcraft, og startede så cs, lan game, og så dit map..!
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. april 2001 - 15:30 #13
har du lagt dem i dit map bibl. ???
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. april 2001 - 16:29 #14
ok thx det prøver jeg!...men jeg har ikke lagt den i csmaps dog...prøver først lige det...

/MN
Avatar billede kasseper Nybegynder
19. april 2001 - 22:28 #15
den skal ligge i half-life/cstrike/maps .... Ellers får du den fejl der...!

Anyway så er banen uploadet...Den kan i finde her : http://www.refskou.dk/cs-bb-map.zip

HUSK :
bigbrotherwad1.wad, skal ligge i half-life/cstrike
cs_Bigbrother.bsp og cs_Bigbrother.txt skal ligge i half-life/cstrike/maps

Jeg vil da meget gerne høre jeres kommentare, når i har spillet det lidt....:)

Go fornøjelse
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. april 2001 - 23:20 #16
DEN ER FOR FED!!!
send den til cybercity og jubii og www.counter-strike.dk og BBlive!....den bliver et hit!

/MN
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. april 2001 - 23:28 #17
LIDT BYBERE:Der mangler nogle detaljer, mem er vildt fed spil mæssigt....der er nok lidt for ensformigt inde i selve huset..ellers fedt :o)

/MN
Avatar billede kasseper Nybegynder
20. april 2001 - 08:32 #18
Kommentar til kommentarene : Jeg har forsøgt sådan stort set at lave huset som det er iøjeblikket.
Men jeg havde ikke tid til at lave textures som stole, borde osv. så jeg har bare brugt de standard brush\'s der er i WorldCraft. Ellers skulle det ligne så meget så muligt. Jeg har været i kontakt med BigBrohter for at få plantegninger, men dem ville de ikke ud med, så jeg har lavet det hele efter den \'miniature\' plantegning der er på deres site.
Har du iøvrigt lagt mærke til den lille twist, at man kan svømme fra havnebassinet og igennem en tunnel og så komme op igennem spa\'en....!fikst ikke...*s*.
Men tak for de rosende ord...
Jeg prøver at sende den til dem du foreslår...!

Kasseper
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. april 2001 - 13:38 #19
SPA ting...jo genialt.....så kan man jo lige svømme op i tryusserne på pil! *GG*

/MN
Avatar billede kasseper Nybegynder
20. april 2001 - 13:39 #20
gnæk gnæk gnæk....!
Avatar billede and.vang Nybegynder
20. april 2001 - 15:14 #21
Uhh, den skal jeg da også lige prøve. Nemo har du fået dit problem op at køre? I al fald er det din option hvor du skal stille place compiled games in b afjkgnfda til ...halflife/cstrike/maps. Har også selv et lille problem. Med hensyn til hvor man skal starte. Jeg kan kun være terrorister. Selvom der er 20 info_palyer_deathmatch. Skal jeg stille de der Visgroups til 10 Terrorists og 10 CT\'s? Har ellers en lidt \'fjollet\' tankegang om...bare sig jeg er dum...en børnehave. Tror jeg går igang med den i aften.

/Anders
Avatar billede kasseper Nybegynder
20. april 2001 - 16:03 #22
Du skal bruge info_player_deathmatch til teoristerne, der kan du godt nøjes med 1 til 20, men for at få en CT spawn så skal du bruge info_player_start.
Det vil altså sige at du både skal bruge info_player_deathmatch og info_player_start på dit map.

Et godt link til nogle rigtig rigtig gode tutorials : http://www.planethalflife.com/wavelength/levels/tutorials/index.html

Og et andet fedt site :
http://countermap.counter-strike.net/Tutorials/
Avatar billede kasseper Nybegynder
20. april 2001 - 16:05 #23
Og hvis den kommer med fejl, så er det fordi at din info_player_start ikke er placeret korrekt, eller også er det ikke en entity...!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. april 2001 - 18:47 #24
and.vang>> jeg har ikke prøvet det endnu, da jeg har spillet serious sam....TOTALT SMADER!!!(er lige nået til den sidste boss der er omkring 2000 m hørj og nakker en totalt..hehe :o)...prøver det som du sgade eller....en børner have....hmmm......ja hvorfor ik\'! :o)

/MN
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. april 2001 - 19:18 #25
hmm det virker stadig ikke helt....jeg prøver at starte det op ,men så sbart den når load menuen luker den CS net og når jeg prøver at åbne det igen siger den at programmet HL har udført en ulovlig handling...........................kan det være fordi der er et leak på banen..et ret stort et faktsik.....

/MN
Avatar billede and.vang Nybegynder
20. april 2001 - 19:58 #26
Mange tak Kasseper! Hvor er det egentlig f*cking indlysende...
  Det var jo ikke så godt Nemo. Kan du ikke prøve at sige hvad ALLE dine indstillinger er i options. Både Build Programs og Game Configuration. Hvad med dine indstillinger i Expert mode, altså i \'Run map!\' Den skal bare stå på Halflife: Counterstrike(full), men det har du vel fundet ud af. Synes egentlig ham i Serious Sam er ca. 100.000.000.000 gange så klam som CT\'erne. Men hver sin smag.

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
20. april 2001 - 20:01 #27
Nemo>>> Nææh hvorfor ik\' vel? Men...hvorfor?
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. april 2001 - 20:56 #28
and.vang>> jeg har ikke prøvet expert mode..prøver det...ellers er jeg bar gået ud fra den her:
http://countermap.counter-strike.net/Tutorials/tutorial.php?id=39

/MN
Avatar billede master_nemo Nybegynder
20. april 2001 - 21:01 #29
hmmm nu siger den at programmet qrad har udført en ulovlig handling....og lukker det......hvad kan fejlen så være?

/MN
Avatar billede and.vang Nybegynder
23. april 2001 - 14:08 #30
Yes, du har nogen lidt irriterende filer i din Build Programs, eller også er det Games Configurations. Alle de der qrad qbsp qcsg osv., skal være nogen andre istedet. De kan downloades fra denne side  http://www.halflife.gamedesign.net/resources/zhlt.shtml. Så skal du bare indsætte hlbsp hlcsg osv. i de der Rad executeable BSP executeable mm.

Håber du får det til at virke!

/Anders
Avatar billede master_nemo Nybegynder
23. april 2001 - 15:44 #31
thx..står der hvordan man gør?

/MN
Avatar billede and.vang Nybegynder
25. april 2001 - 19:57 #32
I hlep-filen til Worldcraft ja!
Avatar billede and.vang Nybegynder
29. april 2001 - 20:38 #33
øhh...help-filen
Avatar billede and.vang Nybegynder
07. december 2001 - 14:55 #34
Tak for en lang hyggelig sludder! Det bliver vist desværre ikke til så meget CS fra min side...Der er andre interesser jeg går mere op i... Selvom det jo næsten er lidt sørgeligt, for jeg havde sådan set nogen fede idéer, men vi kan da starte igen!

/Anders  o<:)3    GOD JUL!!