Avatar billede bdf Mester
10. oktober 2005 - 13:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Norton Ghost endnu engang!

Hejsa Eksperter :)

Kort og godt så er jeg træt af at nogle bestemte personer i familien får computeren til at gå amok/ned.
Derfor vil jeg gerne have lavet et Imiage/Ghost af mit Windows XP Pro system men har lige nogle spørgsmål...

Har installeret Norton Ghost og lavet et Image/Ghost af Windows XP Pro installationen som er lagt over på en extern harddisk "D:/ Drevet"

Hvis computeren så går ned hva gør jeg så?
Jeg skal vel have en diskette med et eller andet på, sådan at jeg kan "udpakke" mit Image/Ghost så det hele kører igen?!

Plz Hjælp :)
Avatar billede soma Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:01 #1
Hej BDF

Har frygteligt travlt lige nu men vil rigtig gerne hjælpe dig. Har klippet og klistret lidt i et tidligere svar jeg har givet: (vender tilbage snart hvis dette ikke hjælper dig)

Jeg har erfaring for at en ghost image nemt fylder både 3 og 4 GB (alt efter komprimeringsfaktor) hvorfor en DVD brænder er det nemmeste for håndtering af dette.

Alt i alt har jeg INTET at udsætte på den nyeste version af programmet.

Det er lige meget om harddisken er ny eller ej. Du finder blot det image som er lavet på DVD'en og følger instruktionen, så kører det smertefrit derudaf.

Personligt synes jeg Ghost er bedst, hvis formålet er at reetablerer hele disken, til hver en tid. Hvis der er tale om almindelig backup er der nok andre bedre programmer til dette formål.

Man booter fra en Symantec CD hvorefter man klikker sig frem til ens imagefil.
Avatar billede bdf Mester
10. oktober 2005 - 16:50 #2
Forstår ik helt, prøv at svar lidt bedre på mit spørgsmål istedet for at sammensæt nogle svar noget fra nogle tidligere spørgsmål!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:41 #3
Dette giver måske flere spørgsmål end svar - hmmm...

... ret mig hvis dette ikke er _helt_ rigtigt:

Under oprettelse af en Ghost fil kan du også oprette en dertil beregnet BOOT diskette/BOOT CD. Den skal du så bruge til at BOOTE op på hvorefter Ghost "restore" programmet dukker op. Og derefter ka' du finde din Ghostfil og Restore...
Denne procedure kan også automaticeres så du bare skal BOOTE op på disketten/CDen og resten ruller automatisk...

Er din Ghostfil på en USB baseret HD ?
Check lige at ovennævnte kan 'finde' en USB baseret HD.

Og så er der lige det mht den HD/partion som Ghostfilen ligger på. Må det gerne være i NTFS format eller skal det være FAT32 (DOS) ?
Avatar billede bdf Mester
11. oktober 2005 - 08:07 #4
Gomorn :)
Ah nu er jeg med, synes nok der var et eller andet med en diskette/CD :)
Om det bliver mit 120GB NTFS D:/ Drev den skal ligge på eller eller min 250GB NTFS Extren HD, ved jeg ik helt men mine spøsgsmål er besvaret :)

Kom med svar :)
Avatar billede soma Nybegynder
11. oktober 2005 - 08:46 #5
Tja, ville såmænd bare prøve at hjælpe selv om tiden var meget, meget knap. Undskyld. Har lært at det nok ikke er en god idé.

Giv point til majsmarken for en god og sober hjælp.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:38 #6
Ping...

(Læg selv et [svar] og la' os dele...)