Avatar billede danskweb Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problem. Matrix skærm.

Hej eksperter
Jeg er den glade ejer af et nyt Radeon 9600 grafikkort. Det volder mig dog en del problemer, når jeg prøver at udskifte det med det gamle kort. Følgende gjorde jeg under installation af det nye kort:

1.    Afinstallerede gamle drivere og software fra det gamle grafikkort.
2.    Byttede de to kort ud rent fysisk.
3.    Lod XP installere det nye kort
4.    Genstartede computeren

Disse 4 trin går planmæssigt, men efter at have haft computeren tændt mellem 10 og 30 sekunder, så ses kun en matrix skærm, alle farver og figurer bliver blandet sammen i en stor pærevælling.

Nogen der har prøvet dette? Eller blot har en løsning på problemet?
Avatar billede boxer Nybegynder
09. oktober 2005 - 19:59 #1
Det ser fint nok ud som du har gjort det.
Du mangler bare punkt 5:
Hent nyeste driver fra producenten:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Håber det hjælper?
Avatar billede danskweb Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:15 #2
Kan simpelthen ikke finde driveren der passer til mit kort!
Radeon 9600 Atlantis.

Bruger XP.
Avatar billede boxer Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:32 #3
Virker den driver fra ATI ikke?
Fra mit link skal du bare vælge "Windows XP Drivers and Software" - "RADEON" - "Catalyst 5.9 Windows XP - Driver Download."
Siden er meget langsom!

Så vidt jeg kan se er dit kort en Sapphire Atlantis Radeon 9600. Derfor ville det være indlysende at hente en driver her:
http://www.sapphiretech.com/en/
Men deres support side er ved at blive opdateret - derfor kan der ikke hentes drivere fra den side. Jeg mener også at huske at de henviser til ATI.

Virker driveren fra ATI ikke, kan du prøve med denne:
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=257557
Den burde virke.
Du skal bruge følgende for at hente driveren:
logind: driver2
password: all
Avatar billede danskweb Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:41 #4
Nu fik jeg hentet driveren. Nu opstår der dog et nyt problem. Jeg kan ikke kommer til at installere denne driver, jeg kan ikke nå at installere den før computeren går i kage. Jeg kan ikke installere den i safe mode, da den så ikke kan finde hardwaren.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. oktober 2005 - 20:15 #5
Prøv at fjerne kortet i enhedshåndtering og genstart. Prøv derefter med driveren igen.
Avatar billede danskweb Nybegynder
10. oktober 2005 - 21:03 #6
Nu har jeg installeret driveren korrekt, og kan starte fint op. Dog kommer de lodrette streger på skærmen stadig, forskellen fra før er, at jeg stadig kan bevæge musen. Før gik computeren i stå, når de lodrette streger kommer.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. oktober 2005 - 00:12 #7
Kan grafikkortet være defekt eller forkert monteret?
Avatar billede danskweb Nybegynder
22. oktober 2005 - 03:07 #8
Nu har jeg fået pengene tilbage for mit grafikkort. Vil du være rar og svare boxer? Tak for hjælpen!
Avatar billede boxer Nybegynder
22. oktober 2005 - 07:52 #9
Velbekomme :o)