Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 13:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installation af winXP med stardisketter

Hej. Jeg vil installere winXp pro på en computer som er HELT formateret. Jeg bruger startdisketterne fra bootdisk.com. Men når jeg sætter den 6 og sidste startdiskette i får jeg fejlen:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2005 - 14:01 #2
men hvorfor booter du ikke direkte op på din WinXP-cd ??
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 14:25 #3
Selvom jeg har instillet den til at boote op på cd'en siger den at den mangler en diskette...
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2005 - 14:28 #4
gør du sådan, når du booter fra cd  http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
(Efter nogle sekunder så skriver den tryk på en tast)
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 14:37 #5
Nej, det hjælper ikke. Den siger bare: "invalid system disk, replace the disk and press enter".
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2005 - 14:58 #6
har du mulighed for at bytte rundt på ramklodserne, skiftevis tage den og den anden ud, bytte om på pladserne, låne en anden blok o.s.v. ?
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 15:30 #7
nej, det har jeg ikke...
Avatar billede hcma Novice
08. oktober 2005 - 15:48 #8
så er jeg lidt lost :o(
Avatar billede off-line Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:24 #9
Har du husked at tage disketten ud af ploppydrevet? hcma catbodys råd skulle være
skudsikkert, hvis din XPCD er i orden. Trykkede du på gem i bios? kik igen!
Avatar billede waterboy16 Praktikant
09. oktober 2005 - 19:56 #10
Nu kan jeg godt komme lidt længere. Den starter op og man skal trykke enter for at installere win xp. Men så kommer der en blå skærm op hvor der står fejlmeddelelsen: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Avatar billede waterboy16 Praktikant
12. oktober 2005 - 15:29 #11
hvad skal jeg så gøre???
Avatar billede off-line Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:33 #12
Jeg tror dit kabel eller jumperen på din HD sidder forkert.
Avatar billede hcma Novice
12. oktober 2005 - 15:46 #13
står der ikke en stopkode nederst på den blå skærm ?  Den kan hjælpe med at indkredse problemet.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
15. oktober 2005 - 14:02 #14
Har fået en ny harddisk og fået en til at reparere det.. Så nu virker det. Ellers tak for hjælpen. Lukker spørgsmålet. :)