Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 13:38 Der er 14 kommentarer

Installation af win98 SE.

Hej. Jeg vil installere win98 SE. Jeg har formatert harddisken og lavet fdisk. Jeg har oprettet en startdiskette fra bootdisk.com, men kan ikke finde ud af at installere fra den. Hvis jeg skriver "install" siger den at komandoen ikke findes. Desuden kan den i DOS heller ikke finde mit cd-rom drev, kun min harddisk. Jeg har også prøvet med en MSDOS-startdiskette, det virkede heller ikke. Den kan ikke boote op på cd'en, heller ikke hvis jeg siger den skal i BIOS. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:06 #1
Når du skriver install, skal windowscden være i drevet. Har du mere end et drev, så prøv det andet drev.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:07 #2
Normalt laver man en startdiskette i tilføj/fjern programmer
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 14:30 #3
Det hjælper ikke noget at lægge cd'en i det andet drev. Det er lidt svært at lave en startdiskette når jeg ikke har noget styresystem på pc'en.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. oktober 2005 - 14:47 #4
Du mener vel Fdisk først, og så formatering?
Husker du at skifte fra diskettedrev til CDrom, inden du skriver Install?
Skriv D: og tryk <Enter> hvis dit CDrom drev hedder D, ellers skal du selvfølgelig skrive det rigtige drevbogstav.
Bemærk at nogle af bootdisketterne laver et Ramdrev, så skal du et bogstav op(D bliver til E).
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 14:49 #5
Har lavet Fdisk og formatering. Problemet er at jeg ikke kan skifte over til cd-drevet. Den siger det ikke findes.
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:52 #6
Det kan kun være fordi din disk ikke har cdromdriver.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
08. oktober 2005 - 15:30 #7
Hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2005 - 15:32 #8
Har du ikke nogle venner, der ligger inde med en startdiskette?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2005 - 17:49 #9
Hvad med at downloade en startdiskette
Avatar billede waterboy16 Praktikant
09. oktober 2005 - 21:42 #10
Har en startdiskette. Men cd'rom drevet findes stadigvæk ikke. Og den kan ikke installere fra startdisketten.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. oktober 2005 - 08:54 #11
En 98 startdiskette har cdromdriver, er det kun en bootdiskette har den ingen cdromdriver.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
12. oktober 2005 - 15:26 #12
Men hvordan får man en 98 startdiskette?? Har hentet min bootdisktte fra bootdisk.com
Avatar billede fromsej Praktikant
12. oktober 2005 - 17:13 #13
Hold godt øje med skærmen når du booter på den diskette, så burde du kunne se hvilket bogstav dit drev bliver tildelt.
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2005 - 20:22 #14
Du har måske stadig problemer ??