Avatar billede smudo Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Data recovery

Min 3ooGB harddisk er pludselig ikke at finde i "Windows Stifinder". Den kan dog ses i "computer management" som en "unknown disk" med 300GB "unallocated data". Det er en ny, 5 mdr. gammel, disk som ikke er blevet flyttet fra computeren efter den er blevet installeret. Hvad er tricket til at faa mine data tilbage?
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 13:26 #1
Jeg sidder ikke lige med en super idé til det.

Hvis du ikke kan finde den frem på nogen måde (dvs. vent på andre forslag herfra)
så kan du måske smide den over i en USB boks.. hente data'en.. formattere harddisken og tilbageføre din data.. så virker det..
Avatar billede perj Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:32 #2
Pas på med at "smide" den over i en extern USB box. Tjek at den externe box kan tage diske over 160 Mb. Der kan ellers være risiko for at brænde boxen af.
Ellers en god ide kalp.
Avatar billede smudo Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:37 #3
har proevet at bruge en ekstern USB boks, men resultatet er det samme - desvaerre...
Avatar billede boxer Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:37 #4
Hvis du skal ud i at redde data fra disken, er der et par programmer der kan klare det:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
eller
http://www.runtime.org/
Avatar billede smudo Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:40 #5
Dem kigger jeg lige paa!
Avatar billede kalp Novice
08. oktober 2005 - 13:40 #6
Det er jo ikke så godt..

kan du se den i enhedshåndtering?

hvad sker der når du har den i USB boksen.. problemet er det samme siger du, men fryser computeren lidt eller?
Avatar billede smudo Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:48 #7
Disken er installeret som en funktionel disk, som kan ses i enhedshaandtering. Problemet er bare at der allerede var oprettet filsystem, NTFS, med en masse data paa. Pludselig kan disse data ikke ses og disken er kun at finde som en ukendt disk med ikke-lokeret data. Computeren fryser ikke naar den er sat til via USB boks...
Avatar billede boxer Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:37 #8
Du kan også prøve at checke disken for fejl:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46
Avatar billede smudo Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:42 #9
kigger lige
Avatar billede janius Nybegynder
08. oktober 2005 - 17:32 #10
hvad er status i disk management? det er da det rigtige sted at starte. med lidt held skald en blot tildeles et drevbogstav igen
Avatar billede smudo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:12 #11
Så har jeg fundet løsningen! Jeg brugte et program, http://www.ptdd.com/, som var i stand til at gendanne min partition og redde alle data - det kan varmt anbefales.
Avatar billede smudo Nybegynder
11. oktober 2005 - 15:13 #12
Mange tak for alle kommentarerne, håber at der er nogle andre der kan bruge min løsning.