Avatar billede ton_73dk Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:18 Der er 12 kommentarer

Brænde divx(mpeg1) på dvd medie?

Hvordan kan jeg med neroburner brænde en divx film på et dvd medie,
så filmen kan ses på en almindelig dvdafspiller til fjernsyn?
Mv. ton
Avatar billede sardinen Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:23 #1
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at divx-filer IKKE er mpeg-filer. Det er avi-filer. Så for at kunne hjælpe dig, må vi vide præcist, hvad det er for en fil, du vil have konverteret. Er det en Avi eller en mpeg?
Avatar billede screem_brille Novice
08. oktober 2005 - 13:23 #2
hvis den konverterer den til DVD ja, men ellers findes der programmer som er lavet netop til at konvertere andre film formater til DVD
Avatar billede jokkejensen Novice
08. oktober 2005 - 14:44 #3
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=441

Der er en udførlig guide..

Bruger selv www.dvdsanta.com .. men det koster lidt.
Avatar billede ton_73dk Nybegynder
08. oktober 2005 - 22:51 #4
Det er en mpeg.
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:53 #5
Hej,

avi2dvd er efterhåden ret godt og så er det gratis.

Programmet konverterer din AVI fil til en DVD film. Så
kan du efterfølgende brænde den med Nero.

Du kan find avi2dvd på http://www.videohelp.com/tools?tool=Avi2Dvd

/Torben.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2005 - 22:56 #6
Du bliver nød til at blive enig med dig selv om hvilket format det er, divx er mig bekendt ikke mpeg.
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 23:01 #7
AVI kan faktisk godt være MPEG, men det er meget sjældent det ses.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2005 - 23:07 #8
ja og mp3 kan være wav... men det er også sjældent :)
Avatar billede screem_brille Novice
14. oktober 2005 - 23:11 #9
nej seriøst, AVI kan faktisk godt være MPEG, for AVI er bare en sammensat fil af Audio og video (AVI = Audio / Video Interleaved)
Avatar billede ton_73dk Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:47 #10
Torben jeg har downloaded AVI to DVD. Når jeg prøver, at konvertere en film
svarer programmet, at jeg ikke har nok plads 9.4 Gb. Kan den konverterede fylde
så meget? Iøvrigt så kan, der kun ligge 4.5 Gb på alm. DVD-R
Vh. Thomas
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:26 #11
Hej,

jeg tror du har et af følgende 2 problemmer:

1) på faneblads side 2 (Step 2 Output) i Avi2Dvd vælger du disk størrelse.
Vælg her DVD-5 (4.7GB) og ikke DVD-9 (8.5GB).

2) Ellers har du bare ikke disk plads nok. Desværre laver Avi2Dvd faktisk
din DVD 2 gange på harddisken. Den ene er som en VIDEO_TS mappe som via
f.eks. Nero kan brændes ud. Den fylder ca. 4.7GB. Men Avi2Dvd laver
også en *.img fil som også fylder 4.7GB. Det er en image (ligesom en ISO fil)
som man også kan vælge at brænde ud på sin DVD skive.
Du kan frit vælge hvilken af de 2 metoder du vil bruge, begge virker.
Men det kræver desværre mere end ca. 10GB ledig plads på din harddisk mens
du konverter.

Mvh Torben.
Avatar billede ton_73dk Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:24 #12
Tak.
Mvh. Thomas