Avatar billede jr_no1 Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flash crasher når jeg rammer en bestemt frame

Jeg oplever at hver gang jeg markerer en bestemt frame, så crasher flash.

Det er hvad enten jeg
- Markere framen med musen
- Trykker enter
- Trykker ctrl + enter

Det er i en frame hvori der ligger et movieclip. Så MX crasher også når jeg finder det pågældende movieclip i biblioteket.

Filen har umiddelbart forinden fungeret fint på en anden computer... Hvad kan det skyldes? Jeg vil meget gerne undgå at støde ind i det problem igen :(

Jeg arbejder på XP og i Flash MX (6.0)
Avatar billede _k Nybegynder
08. oktober 2005 - 19:04 #1
Det er et velkendt fænomen, specielt i de tidligere versioner af Flash, at et mc af en eller anden årsag kunne blive korrupt. Dér hvor jeg oftest selv er stødt ind i det, er når der er importeret grafik fra f.eks. Illustrator eller andre programmer der kan gemme i vektorformatet.
Den eneste "kur" jeg selv har, er at få slettet mc'et (hvis det da ellers kan lade sig gøre uden at crashe Flash ;o) - og så ellers prøve at importere igen - gerne med nogle andre settings!
Avatar billede jr_no1 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:30 #2
Uuhh det lyder rigtigt skidt.

Så kan jeg jo spørge om der er en "bagvej" til at slette items i biblioteket??
Avatar billede _k Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:39 #3
Ikke en jeg kender. Men bider man i det sure æble, flytter man bare alle andre objekter hen i en ny fla....
Avatar billede jr_no1 Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:45 #4
VI har løst problemet (forhåbentlig) ved at åbne filen i en nyere version af flash. Her kunne vi slette den uden at det crasher....

Tusind tak for hjælpen. Jeg vil gerne give point for din hjælp, så hvis du lige poster et svar....
Avatar billede _k Nybegynder
11. oktober 2005 - 09:55 #5
Lyder godt at I kan få det til at virke :)