Avatar billede sajber Nybegynder
06. oktober 2005 - 11:16 Der er 3 kommentarer

DVI/VGA skift ?

Hej

Jeg vil gerne have en ny fladskærm, især vil jeg gerne have en med både DVI og VGA .. især HVIS det betyder at jeg kan have 2 PC'ere koblet til skærmen, og så forholdsvis nemt skifte imellem de 2 inputs ..
men kan man det ? og kan man det på alle skærme ?

Nogen anbefalinger til skærme der kan det ?
Avatar billede john.doe Nybegynder
06. oktober 2005 - 11:28 #1
Nej, som standard kan du kun den funktion med
en KVM switch (2 pc til en skærm, tastatur og mus)
sådan en kan købes for ca. 250,- til 300,-
Avatar billede venturer Nybegynder
06. oktober 2005 - 11:32 #2
Der er mange skærme med dualinput hvor man kan vælge mellem hvilket input der skal bruges. Dog er det langt fra dem alle.

Jeg har selv en Sony SDM-HS95P hvor der sidder en knap til at skifte mellem DVI og VGA.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. oktober 2005 - 12:43 #3
John.doe har ret. Du kan ikke skifte mellem de to PC'er. Men du akn skifte mellem billederne på de 2 PC'er. Du skal dog have 2 mus og 2 keyboards liggende. Hvis du kun vil have en mus og et keyboard, så skal du købe en KVM.

Men hvis det kun er billederne du vil skifte mellem kan en skærm med 2 indgange gøre det. Du skal dog sikre dig at man i en menu på skærmen kan ændre på dette, så den ikke automatisk vælger input!