Avatar billede donslund Nybegynder
06. oktober 2005 - 08:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Putte indhold i et formularfelt.

Jeg gerne vil putte noget tekst i det felt der hedder Kunde, men document.NewBiz_Forlob.Kunde.value = "hep" virker ikke. Hvad er der galt. Den melder at document.NewBiz_forlob er Null eller ikke er et objekt.

<form onSubmit="return handleSubmit();" name="NewBiz_forlob" method=post action='/page231.aspx?action=post&amp;layoutid=1&amp;docid=0&amp;listid=&amp;recid='><table width='520' cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td  class='section' style=' width:120px;' colspan=1 rowspan=1 align=left valign=top></td><td  class='section' style=' width:400px;' colspan=1 rowspan=1 align=left valign=top><INPUT  TYPE=TEXT ID="idKunde" NAME="Kunde"  VALUE="" TITLE="" STYLE=" width: 200px;  "><script type="text/javascript">
Avatar billede snakeeyz Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:55 #1
Hej

Prøv at lave et ID på den i stedet, og så brug document.getElementById('myID').value osv.

Sådan:

<form onSubmit="return handleSubmit();" name="NewBiz_forlob" method=post action='/page231.aspx?action=post&amp;layoutid=1&amp;docid=0&amp;listid=&amp;recid='>
<table width='520' cellspacing=0 cellpadding=0>
    <tr>
        <td  class='section' style=' width:120px;' colspan=1 rowspan=1 align=left valign=top></td>
        <td  class='section' style=' width:400px;' colspan=1 rowspan=1 align=left valign=top>
            <INPUT  TYPE=TEXT ID="idKunde" NAME="Kunde"  VALUE="" TITLE="" STYLE=" width: 200px;  ">
<script type="text/javascript">
    document.getElementById('idKunde').value = 'tester';
</script>

Har ofte selv problemer med forms, men bruger man getElementById så virker det :-)

/Snakeeyz
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2005 - 19:47 #2
<ole>

Ingen gængse browsere har problemer med adressen, hvis den er skrevet korrekt  :)
    document.NewBiz_forlob.Kunde.value = "hep"

JavaScript er case-sensitive: 'NewBiz_Forlob' -> 'NewBiz_forlob'  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2005 - 19:47 #3
:)
Avatar billede donslund Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:17 #4
document.NewBiz_forlob.Kunde.value = "hep" giver samme fejl.
Avatar billede donslund Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:21 #5
document.getElementById('idKunde').value giver at document.getElementById[...] er Null eller ikke er et objekt.
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2005 - 21:17 #6
Du er nødt til at lægge et link til siden, så vi kan se, hvor du laver fejl - for det gør du helt sikkert  :)
Det er vel ikke fodi, du kalder scriptet, før formen er tegnet i browseren?
Avatar billede donslund Nybegynder
10. oktober 2005 - 12:39 #7
jo, hvor dum kan man være. Scriptet stod før formularen. Det løste jo problemet.
Tak for hjælpen.
Avatar billede olebole Juniormester
11. oktober 2005 - 01:08 #8
- du ska' zq ikke kalde mig dum, nå! Hvorfor tror du, jeg gætter rigtigt? .... velkommen i klubben, donslund  ;D

- og tak for points  :)
Avatar billede roenving Novice
11. oktober 2005 - 01:17 #9
Ska' vi lave en konkurrence ?-)

-- hvem har været mest dum, og hvem er det nu !-)