Avatar billede mads375 Juniormester
06. oktober 2005 - 00:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

download alle codecs til en player.

Hejsa.
Jeg har lagt nogle gamle film/DVD ind på computeren, men der er mange windows media player ikke gider spille. Kan man ikke download alle codecs der findes, så man er fri for at have 20 forskellige players liggende.
Så mit spørsmål er følgende.: Kan man downloade en pakke, hvor alle codecs ligger i??.

M.V.H
Mads
Avatar billede -kp- Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:13 #1
Her er en codecs-pakke! http://www.filehippo.com/download_codec_pack.html
Om den har alle codecs er jeg ikke klar over.
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:15 #2
Alt hvad hjertet kan begære... her er lidt at vælge i mellem:

http://www.free-codecs.com/download/Codec_Pack_All_in_1.htm
http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Mega_Codec_Pack.htm
http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm

allesammen fundet fra

http://www.free-codecs.com/Codec_Packs.htm

hvor der findes endnu flere... Jeg ville personligt anbefale "ACE MEGA CODECS" Eller "K-Lite"
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:19 #3
Eller gå lidt mere kirurgisk til værks, og hent gspot http://www.headbands.com/gspot/

undersøg præcis hvilket codec du har brug for, og installer kun dette
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 01:32 #4
giver ksoren 100% ret, at installere alt hvad man kommer i nærheden af codecs er bestemt IKKE nogen fordel!
Avatar billede flash-man Nybegynder
06. oktober 2005 - 01:38 #5
Giver også ksoren ret. Godtnok var jeg hurtig til at finde de mest omfattende pakker, men de er bestemt ikke nødvændige. Jeg bruger dem ikke selv (min computer er for gammel, og kan ikke holde til dem), men det er helt klart smartere at finde ud af hvad det er for nogle du har brug for og så installere dem
Avatar billede mads375 Juniormester
06. oktober 2005 - 01:44 #6
Mange tak for den hurtige hjælp, men hvordan finder jeg ud af hvilke codec jeg skal bruge på de enkelte videor??

M.V.H
Mads
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 01:46 #7
somk ksoren skrev (med link) det kan du med gspot ;)
Avatar billede mads375 Juniormester
06. oktober 2005 - 01:56 #8
A ha...
Jeg har kørt en af dem igennem gspot og så render jeg filen. Den skriver så at det ikke er en non AVI file og at den ikke støtter disse formater..
Hvad gør jeg så??
Avatar billede quewer Nybegynder
07. oktober 2005 - 09:47 #9
Springer lige ind her. Leder efter et codec så jeg kan afspille .ram filer i Media Player 10, problemet er jeg kan ikke finde ud af det program selv, så hvis der er nogen der gider hjælpe smider jeg gerne 20 point i et brugbart svar.
Avatar billede screem_brille Novice
07. oktober 2005 - 12:22 #10
mads375 så prøv med AVI onfo til den fil ;)

quewer nej det gør man ike af 2 grunde, 1. andre vil ikke kunne finde dit spørgsmål i et andet spørgsmål, 2. det skal ikke rodes ind i en anden spørgemål, så opret et spørgsmål selv, så kigger vi på det der.
Avatar billede mads375 Juniormester
11. oktober 2005 - 19:32 #11
Hejsa.
Undskyld har været lidt væk fra computeren. Hvad er AVI onfo???:-/... Der står det er en mpg fil, men der står også "m3u" et sted, er det et codec???.
M.V.H
Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
06. november 2005 - 15:44 #12
en der giver et svar???
Mads
Avatar billede mads375 Juniormester
26. september 2006 - 01:08 #13
da ikke nogen har givet svar i næsten 1 år hugger jeg dem selv..