Avatar billede dennisbj Nybegynder
06. oktober 2005 - 00:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

virus infected

hejsa håber der er nogle der kan hjælpe, jeg fik en virus ind her den anden dag som total infectede mine hardiske,, faktisk de fleste installer filer som *.exe og *.rar filer,, nu har anti virus så fjernet dem,, kan jeg gøre noget for og redde mit data?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2005 - 00:37 #1
Hvis antivirus har fjernet virus så er det vel i orden. Dine personlige data kan
ikke være inficerede med virus. Hvad vil du gøre? defragmentere og køre windows ind
igen? Hvis det er tilfældet, og du kun har eet drev, kan du brænde dem på CD/DVD.
Eller hvad er dit problem mere præsist?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. oktober 2005 - 00:38 #2
Undskyld! Jeg mente selvfølgelig formatere.
Avatar billede kalp Novice
06. oktober 2005 - 08:47 #3
Hvis du stadig kan komme ind i windows

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.

ellers kan du scanne dine harddiske ved at tilslutte dem andre maskiner.. som slave eller via. usb boks
Avatar billede dennisbj Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:51 #4
jeg fik styr på det, brugte 26 timer på og scanne knap 1 TB fandt lidt over 1200 virus infected filer.. fik nogle af dem reddet med recovery programmer,, computeren ser ud til og køre fint nu, men det var en slem oplevelse det her,, gudbevare jeg kun køre sata diske og kun 2 kan være tilsluttet sydbroen når driveren ikke er der :D