Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 10:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Systemoplysninger under systemværktøjer

Når jeg går ind under start/proggrammer/tilbehør/systemværktøjer for at komme ind i systemoplysninger og trykker på systemoplysninger, så kan jeg høre at pc´en arbejder på at åbne den, og den viser også et timeglas, men den kommer aldrig ind i systemoplysningerne, det er som om den bare stopper med at komme videre.    altså der sker herefter ikke videre.

Hvad er der galt , hvad skal rettes for at den ellers helt alm. funktion virker?
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:14 #1
du ka prøve med denne ting:
skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:26 #2
Under KØR har jeg nu prøvet det, winduet KØR forsvinder når jeg trykker ok og mere sker der ikke.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:31 #3
ok,prøv at åbne en promt , skriv , cmd , i kør , i promt vinduet skriver du så
sfc /scannow
Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:37 #4
windows filbeskyttelse kunne ikke starte en kontrol af beskyttede systemfiler.

Fejlkoden er 0x000006ba (RPC-serveren er ikke til rådighed.

det er hvad der kommer frem efter det.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:51 #5
hvilken windows version har du?
Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:56 #6
XP pro
Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:57 #7
xp pro Dansk version
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:04 #8
det jeg ka finde på fejlkoden 0x000006ba (RPC-serveren er ikke til rådighed) er myntet på en windows 2000 maskine , http://support.microsoft.com/?kbid=296241 , så jer er ikke sikker på at det vil virke på en xp maskine...

et andet bud ku være at bruge systemgendannelse:

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod, minuset ved det er,at programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt du kan osse fortryde gendannelsen skulle det være.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:09 #9
her er en billed guide til systemgendannelse , http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P54010
Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:15 #10
Jeg brugte system oplysninger for to dage siden , og har forsøgt med system gendannelse uden at den bliver til at kalde frem(systemoplysninger)

jeg prøver at gå længere tilbage i sysgend.

vender tilbage
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:19 #11
ok
Avatar billede michael-msi Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:30 #12
Nu er system gendannelse kørt succesfuldt igennem igen , men jeg kan fortsat ikke åbne vinduet: systemoplysninger?

Det der er underligt er at jeg havde det åbnet for to dage siden og lukkede det igen efter at have tjekket oplysninger om hardware, og pc har ikke fejlet på nogen som helst måder.

Jeg vil arbejde videre med det, og give lyd når/hvis jeg får det rettet.
Mange tak for din hjælp pt.
Avatar billede gratis Nybegynder
04. oktober 2005 - 12:35 #13
du er velkommen, hvis alt andet glipper er der er mulighedden at køre en repair-installation , http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 og her en billedguide
http://www.windowsreinstall.com/winxppro/installxpcdrepair/indexfullpage.htm
Avatar billede michael-msi Nybegynder
16. januar 2006 - 15:08 #14
Fint med svar gratis