Avatar billede pojo Nybegynder
04. oktober 2005 - 00:34 Der er 6 kommentarer

Forbindelsen forsvinder

Vores netværk består af 4 pc'er, to med kabel forbindelse til D-link DI-624+ router og to trådløst.Internet-forbindelse er mildest talt svingende. Når der er flere computere på, er det med meget svingende hastighed for de trådløse, og ind i mellem går det helt i stå og forbindelse bliver afbrudt, nu også for de kabelforbundne. Så kan jeg slukke og tænde for adsl-modem og router og så kommer forbindelsen igen. Er det den nye router, der er noget galt med?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
04. oktober 2005 - 07:54 #1
Hej

Har lignende problemer med min DI-624+, og har været i forbindelse med D-Link. De anbafalede mig at opdatere firmware i routeren, da der har været problemer med stabiliteten ved "høj" belastning Se beskrivelsen her: http://www.dlink.dk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVWDbYYU93ygJVYKOhST9vhLPG3yVjoUYx+kP98f8p8Masnqm9xQXWt22YTvN1UBNLwnfKifhMTvfyZPsXnQNGx5jcPnMtOHf8Va5k=

Min router har fået det bedre, men den har det nogle gange ligesom din: Forbindelsen bliver først langsom, og måske dør den helt. Nogle gange kan netværket først findes efter en genstart af routeren.
Hvis du skal i forbindelse med D-link vil jeg anbefale at skrive til dem via deres support side på nettet, da der kan være lang ventetid på telefon.
Avatar billede pojo Nybegynder
04. oktober 2005 - 17:59 #2
Tak for kommentaren Kjaer, jeg har installeret det, så må vi se om det virker ved spidsbelastninger, indtil nu er der ingen problemer. Hvordan er det nu jeg giver point til dig?
Avatar billede pojo Nybegynder
04. oktober 2005 - 18:01 #3
Hov, det skulle vist være men kommentar. Hvis du vil svare, kjaer, skal du få point.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
05. oktober 2005 - 20:50 #4
Bare hold spm. åbent indtil du kan se om det virker. Hvis der er andre der har forslag til en løsning, vil jeg jo også blive glad ;-)
Avatar billede pojo Nybegynder
15. oktober 2005 - 22:23 #5
Det ser ud til, at det kører mere stabilt nu - det lukker ihvertfald ikke helt ned, men det er ihvertfald en ret svingende forbindelse, især til den trådløse pc på 1.salen. Kan det virkelig passe, at trådløse er så meget dårligere, end kabler?
Avatar billede s_kjaer Praktikant
17. oktober 2005 - 20:10 #6
Det burde være lige så godt, men det er bl.a. følsomt over for "elektronisk støj" Før havde jeg min router stående ved siden af fjernsyn/dvd, da mit internet er via TDc-kabel, men da jeg ikke kunne se DVD og være på nettet samtidig forstod jeg en hentydning.... Nu hvor routeren er flyttet 2-3 meter væk fra andet elektronik, ser det ud til at det kører bedre.
Hvilket netkort har du i den comp. på 1. sal?
Jeg har haft prob. med min stationære med et D-link DWL-G520+ netkort, da det for det første tog lang tid at komme på, og så var forbindelsen meget ustabil fra den, mens forbindelsen fra den bærbare er mere stabil.
Jeg snakkede så med D-link support i dag, og han anbefalede mig følgende (og det ser ud til at det har hjulpet)
Afinstaller netkort--> Afinstaller antivirus (det sker at det lukker for net, hvis netkortet er installeret senere end antivirus)--> Installer netkortet --> installer antivirus.

Søren