Avatar billede brianovitch Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:02 Der er 5 kommentarer

Hvordan styrer jeg flash i et banner når man skifter til ny side?

Jeg har fået en opgave på et banner med et par billeder og lidt tekst… der skal skifte hvert 30 sek hvis siden står urørt.

Det svære er at banneret skal starte forskelligt når man klikker på et nyt menupunkt eller laver en refresh. Billederne må ikke kører random kan for hver gang man klikker skal den hente et nyt billede i rækken. Det skal give brugeres en fornemmelse af at der er nye billeder. Der skal være ca. 6 billeder.

Skal man involvere en asp side eller hvordan får man sitet til at huske hvor henne i flashen man er kommet til.

Jeg håber i kan hjælpe for jeg har deadline på fredag.

På forhånd tak.

Brianovitch
Avatar billede alexander_j Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:42 #1
Jeg vil foreslå shared object - med det kan du gemme variabler og på den måde holde øje med hvilke billeder du har vist og hvilke der skal vises, når siden skifter.
Du kan læse mere om shared object her: http://www.actionscript.org/tutorials/intermediate/SharedObjects/index.shtml

Vh/Alexander
Avatar billede brianovitch Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:29 #2
Jeg har kigget på denne tut, men kan ikke helt gennemskue hvordan jeg skal få det til at fungere.
Alexander, må jeg sende dig en mail så du kan se hvad jeg har lavet.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
05. oktober 2005 - 22:37 #3
Hvis det ikke er en alt for tung fil, så kan du sende den til sirvival2(snabelting)ofir.dk

Men jeg vil ikke love noget!
Avatar billede brianovitch Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:40 #4
faktisk har jeg løst problemet med en asp løsning og 6 forskellige swf'er. Det er nok ikke det optimale, men den virker. Se www.workingspace.dk

Jeg er stadig meget nysgerrig på SO løsningen, for som jeg forstår det, behøver jeg kun lave en swf og derefter fortælle i koderne at den skal skifte billede når siden bliver opdateret.

hvis du vil have dine point, sender du bare et svar.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:00 #5
Hej Brianovitch (brude det ikke skrives brianovitz?)

Jeg har lavet et eksempel til dig med sharedobject - det eksempel jeg har lavet er to sider der linker til hinanden, men det er gjort sådan, at den tæller jeg har sat på siden fortsætter med at tælle på trods af, at siden skifter.
Den ene side har linket: http://www.bogstav.dk/test/sharedobject1.html og den anden http://www.bogstav.dk/test/sharedobject2.html

.fla mv. kan downloades her: http://www.bogstav.dk/test/sharedobject.zip

Men den er nu ikke kompliceret. Den består af et textfield med instancename 'tf' og så denne her kode i frame 1:

myLocal_so = SharedObject.getLocal("minflashcookie");
myLocal_so.flush();
count = myLocal_so.data.count;
if(count==undefined) count = 0;

this.onEnterFrame = function(){
    myLocal_so.data.count = count++;
    myLocal_so.flush();
    tf_count.text = count;
}

Min ide i forhold til dit problem var at du lavede dig en sharedobject-variabel som huskede for dig, hvor langt du var kommet i visningen af dine billeder og dermed vise et nyt!