Avatar billede tve Nybegynder
03. oktober 2005 - 12:44 Der er 13 kommentarer

Skal jeg købe denne bærbare?

Hej.

Jeg har i lang tid kræset om Zeptos 2314W uden helt at kunne slippe den igen. Jeg har brug for en maskine, som er hurtig nok til at jeg kan bruge den til videoredigering, men ellers er der ingen krav til hastigheden. Designet er det vigtigste for mig. Derfor er jeg gået uden om billigere og bedre computere. Alligevel: Når alt kommer til alt. Er der et bedre alternativ til denne, eller skal jeg købe den:

Zepto 2314W
14" wide
2,0 GHz Intel Pentium M 760
1280 MB DDR RAM
100 GB 7200 Omdr 8 MB Cache Hitachi
DVD-RW Dual Layer DVD-Brænder
Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbit
Indbygget bluetooth™
Alm. 6-cellsbatteri (9-cells stikker ud fra maskinen)

Pris: 14.781,-

På forhånd tak eksperter.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 13:19 #1
Avatar billede tve Nybegynder
03. oktober 2005 - 13:25 #2
Ja, jeg synes ikke, at 4315'eren kan leve op til 2314'eren rent designmæssigt.

Jeg har læst alle tests om maskinen og har sådan set besluttet mig (hvis det skal være Zepto). Men jeg ville lige høre jer kloge hoveder - her på falderebet - om I kan komme op med et alternativ, som er ligeså fedt i designet, holder specifikationerne, prisen osv.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 13:27 #3
Alternativt til prisen:
Dog med mindre HD / ram. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153947
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2005 - 19:56 #4
Den ser da fin ud den 2314W - men info om kabinettet er der INTET om...
Kabinettet er jo det eneste der passer på hardwaren, så hvordan er den kvalitet???

Find ud af det - hvis du ikke kan finde info om kabinettet er den ikke værd at købe.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 20:00 #5
john, hvad med et FS alternativ ?
(hva` har du på hylden ;o) )
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2005 - 20:10 #6
Tjah...
Med indbygget webcam har jeg faktisk intet, og går ud fra at det skal der være der i ;)

Har heller ingen der er så ringe at de kan komme ned på 2 timers batterilevetid...
Jo det har jeg, men så er maskinen noget kraftigere end det spørger selv fandt - men designet er også kønnere (den der cremebrune farve kan jeg ikke slå: http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4350)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2005 - 20:11 #7
http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=4350

Den farve - er den mon valgt af en farveblind?
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2005 - 20:18 #8
Lol ;o)

Ingen webcam i de alternativer jeg har smidt link til, så jeg er dig svar skyldig
Avatar billede tve Nybegynder
03. oktober 2005 - 20:21 #9
Stigers: Jeg går ud fra, at du hader den maskine jeg har valgt? Det jeg efterlyser er alternativer til maskinen, men vel at mærke alternativer, som stadig har et anderledes og interessant design. Dvs. en IBM er ikke et alternativ. I hvert fald ikke de jeg kender til. Har du et alternativ eller hvad? (Du må godt finde en uden webcam)
Avatar billede tve Nybegynder
03. oktober 2005 - 20:24 #10
Hvad mener du i øvrigt med, at der ikke er nogen info om kabinettet? Hvad er det helt konkret, jeg skal tjekke?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2005 - 20:27 #11
Om der er beskyttelse i kabinettet - kan nævne at Fujitsu Siemens har Titanium i kabinetlåget.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2005 - 20:40 #12
Du får her et par eksempler og nogle af mine favoritter - in random order:
http://laptop4u.dk/varer.php?vare=29700
http://laptop4u.dk/varer.php?vare=23258 - meget lig den du selv har fundet

Denne er dog min absolutte favorit:
http://butik.dataxperten.dk/shop/default.asp?ProductID=BPJ:DAN-177201-002
Specs: (dem på siden er fra en tidligere model desværre...)
Specifikationer
AMILO M4438G
- Intel Centrino Mobile Technology
- 2048 KB 2nd level Cache
- Max. 2048 MB, DDR2 400, 2 SO-DIMM slots
- 2x100 GB HDD SATA med mulighed for RAID (0/1)
- 17” TFT WUXGA, 1920x1200 pixel (CrystalView)
- 56 K Modem / LAN 10/100 / Wlan G
- Integreret DVD Dual Double Layer
- Memorykort læser til MMC/SD/MS/MSPRO
- nVidia GeForce Go 6800 med 256 MB Ram PCI Express
- Instant-on m. fjernbetjening
- 4 USB 2.0 porte
Billede: http://212.66.5.7/mediaserver/media/11937/T6973-AmiloM_lo.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2005 - 20:41 #13
P.s. ovenstående har en Pentium M cpu på 2.0 Ghz