Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
30. september 2005 - 21:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forslag til at lave globaliserede Flex sites

Er der nogle der har nogle "design opskrifter" paa hvordan man laver en god arkitektur til at globalisere et Flex site?

/ DP
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 09:30 #1
Hvad mener du med at "globalisere" dit site?
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
01. oktober 2005 - 19:43 #2
feks. at lave det flersproget uden at lave fysiske kopier af sitet.

/ DP
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 20:27 #3
Du kunne jo så overveje at smide al teksten ned i en xml-fil. XML'en kan du så smide ind i et datagrid og sætte teksten i dine komponenter den vej. Du kan så loade forskellige xml'er alt efter hvilket sprog der skal vises.

Hvor meget hjemme i Flex er du?
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
01. oktober 2005 - 21:46 #4
> K
Problemet er jo med XML objekter at de compiles med i .SWF'en...

"The external source can contain static data and data binding expressions. The file referenced in a source property resides on the server and not on the client machine. The compiler reads the source value and compiles the source into the application; the source value is not read at runtime."
(http://livedocs.macromedia.com/flex/15/asdocs_en/xml.html)

Jeg har doa nogenlunde styr på det... jeg runder da snart de 5 mindre systemer/sites.

/ DP
Avatar billede _k Nybegynder
01. oktober 2005 - 22:02 #5
Ligger problemet i, at du kun udvikler i Flex og ikke bruger den som server?
For ellers burde du da kunne connecte til noget eksternt xml - om ikke andet så igennem en selvdefineret klasse?

Jeg er selv en Flex newbie. Men det er da sjovt at se at andre danskere også bruger den ;o)
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
01. oktober 2005 - 23:33 #6
jo, men så synes jeg noget af elegancen ved MXML ryger.
Den "rigtige måde" at hente XML ind i en Flex app/comp er vel ved at bruge HttpService, men så er der jo ikke nogen rigtig gevinst i forhold til at hente det ind fra en webservice.

Hvor længe har du rodet med Flex?
Arbejder du i Flex Builder?

Ja, man får let fornemmelsen af at være den eneste... :)

/ DP
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
01. oktober 2005 - 23:33 #7
Avatar billede _k Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:17 #8
Kan du så ikke lave en forside, hvor du får valgt hvilken HttpService du vil anvende. Altså så have én på hvert sprog?

Ja, jeg har kigget lidt på Flex Builder, og uha den er meget mere lækker end at sidde i notesblokken og lave sine mxml'er ;) Som sagt er jeg total newbie, men får forhåbentlig snart chancen for at dykke noget dybere ned i serveren.
Avatar billede donpedrodelavega Nybegynder
13. oktober 2005 - 02:20 #9
Der er masser af probs. med at få lavet totalt lokaliserede systemet. Feks. kan beskederne til Validators ikke som udgangspunkt sættes gennem databinding. Der findes workarounds, men det er simpelthen ikke godt nok til den pris. Jeg håber 2'eren har noget at byde på den front...

Jeg lukker og slukker...

/ DP