Avatar billede eiken Nybegynder
29. september 2005 - 23:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med skærmdriver

Jeg har nu prøvet flere forskællige grafikkort og nvidia driveren driller. Når computeren har kørt ca. 24 timer starter problemerne. Det kan være halve winduer, dialogboxe hvor kun rammen er synlig og flere lignende ting som forhendre mig i at bruge programmerne 100%.
da nvidia drivere ikke er signeret af microsoft vil jeg spørge om der er andre programmer, etv. microsoft- som laver skærmdrivere.
Jeg bruger flerskærms opsætning.
Avatar billede itwarez Nybegynder
29. september 2005 - 23:46 #1
* Hvilken Grafik kort bruger du ?? (Nvidia) ?? (har du DirectX 9.0 C ?)*

Hvis det er det så prøv at inst denne driver =

Nvidia 61.77 Driver
ftp://download.nvidia.com/Windows/61.77/61.77_win2kxp_international.exe
&
DirectX 9.0 C
http://www.soft32.com/download-DirectX_Redistributable-1543-5.html
Avatar billede eiken Nybegynder
30. september 2005 - 00:04 #2
Nu prøver jeg, men skærmdriveren er stadig nvidia, og ikke digitalt signeret af microsoft. Så,.. jeg tror ikke på at det hjælper. Men lad os nu se.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2005 - 08:49 #3
"da nvidia drivere ikke er signeret af microsoft"

Vrøvl - hent dem der er WHQL certificeret :)
Avatar billede c-holst Novice
30. september 2005 - 09:37 #4
tænker, at der måske er rodet godt og grundig med driverne, så en lille "oprydning" måske kunne hjælpe

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

Driverne til dit chipset kunne måske også opdateres i samme øjemed
og windowsupdate
-----------------------------------------------------------------

-->itwarez, hvorfor lige 61.77
Avatar billede itwarez Nybegynder
30. september 2005 - 13:04 #5
* Hvilken Grafik kort bruger du ?? (Nvidia) ??

Det er fordi den ældre(Nvidia)driver virker bedre på nogle maskiner...

(Hvilken styresystem bruger du ? Kan godt have noget at sige)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2005 - 18:46 #6
Da spørger nævner at de ikke er signeret af Microsoft er det nok Win2K/XP :)
Avatar billede itwarez Nybegynder
06. oktober 2005 - 23:11 #7
ja eller Linux system... (O:*
Avatar billede eiken Nybegynder
07. oktober 2005 - 20:06 #8
win xp pro, der er stadig samme problem mrd driveren. Jeg har prøvet alle indlæg/kommentarer.
Findes der ikke en alternativ universal driver, som ikke er fremstillet af nvidia ???
Der er problemer med alle nvidia drivere som jeg har prøvet.
Avatar billede itwarez Nybegynder
12. oktober 2005 - 01:55 #9
Prøv at finde ud af hvilken kort du har - ved at tjekke det i din COM... (Bios aso..)
Avatar billede eiken Nybegynder
13. oktober 2005 - 08:56 #10
NVIDIA FX 5500
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 09:38 #11
"Når computeren har kørt ca. 24 timer starter problemerne."

Tror ikke det er driverproblemer - nok nærmere varmeproblem!!!
Avatar billede eiken Nybegynder
14. oktober 2005 - 04:32 #12
varmeproblemer ??? - Det forekommer ikke i mine computerer.
Da jeg anvender flerskærms opsætning (dual-view) bruger jeg en ASK projector til den ene skærm. Blæseren i projectoren larmer så meget at den overdøver alt andet. Derfor er mine computerer spækket med blæsere, højefektive, blæser støj generer mig ikke. Jeg har lavet extra huller i begge sider, hvor der så er monteret blæsere. Alle blæsere suger ud af kabinettet, mine HD er så monteret i hullerne for cd-drev, sat på skruer så der kan komme luft rundt på alle sider også under HD`en. Derved kan jeg holde mine HD iskolde, hvilket forlænger levetiden væsentligt.
Mine grafik kort er med aktiv køling, og dem som ikke har det fra fabrikken, dem monterer jeg selv en blæser på. Ic`erne på grafik-kortene bliver monteret med sorte køleplader af samme type som anvendes i high-end hi-fi udstyr. Ifølge Jydsk Teknologisk Institut afgiver en sort overflade 25% mere varme end en allu-farvet. Der er kun et sted i mine computerer hvor jeg kan konstaterer varme, og der er i selve soklen til prosesor køleren før varme ledes op i køle-elementet, og det er ganske normalt. Videre har jeg lavet luftindtag udefra, under min tag-beklædning, og ved denne årstid er luften kold også om dagen.
Så problemet varme, det kender jeg ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. oktober 2005 - 20:00 #13
MÅSKE du burde have skrevet alt det d. 29/09 ???
Avatar billede eiken Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:34 #14
Og så lige et svar TAK. Problemet er løst - kortet er solgt og nyt indkøbt
TAK for gode forslag/kommentarer allesammen
Avatar billede eiken Nybegynder
04. november 2005 - 21:31 #15