Avatar billede svdelle Nybegynder
29. september 2005 - 18:53 Der er 2 kommentarer

Virtuelle directories i apache og php!?

Jeg har en eksterne harddisk med alle mine kunder i hver deres respektive mapper. Og jeg er træt af at skulle kopiere mapperne fra maskine til maskine hver gang jeg har arbejdet på et projekt enten ude eller hjemme (freelance arbejde og hjemme-arbejde).

I Windows IIS kan jeg uden problemer lave et 'virtuelt directory' og så pege på en mappe hvor som helst, så jeg kan arbejde udelukkende på eksternt drev.

Kan jeg gøre det samme i Apache (Windows)? Jeg har søgt og læst i timevis om Virtual Hosts, men det er vel ikke det jeg har brug for. Har under alle omstændigheder forsøgt det, men helt uden held.

Setup er:
DrevF:/folder/kunde/kunde1/
DrevF:/folder/kunder/kunde2/
DrevF:/folder/kunder/kunde3/
DrevF:/folder/kunder/kunde4/ ... etc

Jeg kører port 8080 på Apache, for ikke at konflikte med IIS (som jo kører 80, som standard)

Hvordan sætter jeg Apache op, så jeg kan skrive f.eks. http://kunde1 i en browser, og så 'få vist' filerne fra ovenstående mappe (DrevF:/folder/kunder/kunde1?

Indtil videre ganske umuligt at finde info om ... kan nogen hjælpe?
Avatar billede ukdtom Nybegynder
29. september 2005 - 19:09 #1
Nu er dette jo et Netware forum, og ikke et Windows eller Apache forum, men som Novell Dude kender vi jo alle lidt til det hele ;-)

Prøv at kigge på nedenstående link vedr. mass. virtual servers...

http://httpd.apache.org/docs/2.0/vhosts/mass.html

Til sidst....

Jeg er desværre ikke istand til at svare yderligere på denne thread, med mindre du opgradere til Netware :-)

<SMILE>......Jeg er på ferie hele næste uge ;-)

mvh

Tommy
Avatar billede svdelle Nybegynder
29. september 2005 - 19:36 #2
Nå, for pokker ... jeg trykkede bare på ordet server efter at ha' søgt på det ... har nok ikke lige set hvor under det lå. Men tak, jeg leder videre ...