Avatar billede hmoeller Nybegynder
29. september 2005 - 16:33 Der er 6 kommentarer

Linksys og tændt pc??

hejsa

Har en Linksys WAP54Gv.2 accespoint sat op med en Zyxel router fra CyberCity. Det funker egentlig ok, men... SKAL min stationære pc tændes for at man kan logge på det trådløse net? Det er irriterende... kan det løses?

Hvordan kan jeg fra min bærbare "se" mine filer på den stationære - altså hvordan får jeg adgang til den stationære pc fra min bærbare?

Håber I kan hjælpe

VH

Møller
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 16:38 #1
nej det er ikke nødvendigt  at din stationære skal være tændt for at logge på nettet.

det gør du ved at de har samme navn  i workgroup, og du har de rette rettigheder på begge maskiner til at kunen tilgå de forskellige delte drev (opretter du 1 brugernavn på begge maskiner med samme kode, er det meget nemmere for dig)
Avatar billede hmoeller Nybegynder
29. september 2005 - 18:04 #2
ok Gider du skære det ud i pap for mig?
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 18:07 #3
i kontrolpanelet -> system  fanabladet netværk identifikation skal begge computere have samme navn angivet i workgroup, så kan de se hinanden
Avatar billede hmoeller Nybegynder
30. september 2005 - 19:21 #4
øøhhh jeg har ikke et faneblad der hedder netværk? Mener du under Computernavn og så Netværksid??
Avatar billede hmoeller Nybegynder
01. november 2005 - 12:31 #5
er der ingen der kan hjælpe?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:17 #6
brug for mere hjælp ?