Avatar billede ranza Nybegynder
29. september 2005 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fanzy scrollbar

Hey,

Jeg leger lidt med at få en fanzy scrollbar på denne side
http://home.art-box.dk/projekts/yu/index_scroll.php

Det virker til dels i IE men overhoved ikke i firefox. Jeg har lidt på fornemmelsen at de regner left og top forskelligt og derfor plasere den mine billeder helt ånsvagt og flytter drag billedet helt ud af billedet når man scroller.

Det kunne være super hvis der er nogen der kan svare mig på hvad der får den til at opføre sig sådan!
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
29. september 2005 - 19:20 #1
Et af dine problemer kan være du forsøger at server din side som XHTML... (hvilket ingen browser kan vise)
IE opfatter slet ikke din side som XHTML...men som alm HTML...og viser den i quirkmode pga <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> ....det må ikke stå foran doctypen hvis IE skal anderkende den
Du kan derfor ikke regne med placeringen er ens mellem ff og ie.... Det er nok ff der viser den mest korekt.... i IE mac viser den også med fejl...og scroll virker slet ikke
Desuden er der scriptfejl...

Mit råd bliver derfor....brug valid HTML4.01 med fuld doctype og CSS2 .....og  ret scriptfejl.. så skal du nok få det til at stå ens
Avatar billede softspot Forsker
30. september 2005 - 00:41 #2
...eller prøv at fjerne

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
Avatar billede ranza Nybegynder
30. september 2005 - 14:59 #3
nåh jeg fik løst problemet :) elelrs tak
Avatar billede ranza Nybegynder
30. september 2005 - 15:00 #4
det var en fejl i mit javascript der plaserede mine scrollbars helt forkert
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2005 - 02:55 #5
<ole>

Det er muligt, men du burde nu forholde dig til, hvad de andre skriver. Din XML-prolog disabler nogle af de vigtigste områder af CSS i IE.

XHTML er komplet ubrugelig - og jeg sætter gerne 10 mod 1 på, at dine sider parses som dårlig, besværlig og fejlfyldt HTML ... slet ikke som XHTML.
Kompetente kodere, der går op i kodens validitet og anvendelighed, skriver alle HTML4.01  ;o)

/mvh
</bole>