Avatar billede mkjaer Nybegynder
28. september 2005 - 23:59 Der er 3 kommentarer

Flette 2 forespørgsler sammen

Jeg har disse 2 forespørgsler, som jeg gerne vil have hjælp med at flette sammen til én:

SELECT * FROM automail WHERE status='0' AND handling='nyhedsbrev' AND post='$data_medlem[0]' GROUP BY tabel

SELECT DISTINCT forhandler.id, forhandler.navn, forhandler.kontaktperson , certificering.navn, kaede.kaedenavn, forhandler.sidsteaendring, forhandler.kort, forhandler.trybuy FROM forhandler, certificering, kaede WHERE ( forhandler.certificering = certificering.id AND kaede.id=forhandler.kaedeid AND forhandler.status = 1 ) ORDER BY forhandler.kort

Sammenhængen mellem de 2 forespørgsler er automail.post = forhandler.id

Kan det lade sig gøre?

Hilsen
Martin
Avatar billede bredum Nybegynder
30. september 2005 - 09:47 #1
jeg ville nok have lavet den med noget left join
Avatar billede mkjaer Nybegynder
30. september 2005 - 10:40 #2
Vil du forsøge, at vise mig hvordan du ville gøre?
Avatar billede mtrolle Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:24 #3
Du kunne reelt set blot tilføje, `automail` i din sidste forespørgelse.