Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
28. september 2005 - 22:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

TV-out ting

Hej

Jeg har smidt mit TV-OUT stik i TV'et og det virker fint, bortset fra farverne, og jeg har prøvet en hel masse.. Jeg håber, på at i kan hjælpe mig.

Jeg har nVIDIA :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. september 2005 - 22:17 #1
Bruger du S-video?

Hvis ja, kan du gøre flg.:
- Check først at output er sat til PAL, og ikke NTSC...

- Hvis du stadig får sort/hvid farver kan det være at du bliver nødt til at investere i et colorfix led. Se evt. http://av-connection.com/ herom.
Avatar billede beorn Nybegynder
28. september 2005 - 22:18 #2
det kan også være at dit fjernsyn kan stilles om. det er noget med at farverne kommer på et andet ben end europæisk standard via et standard tv-out. men mange tv kan stilles om.
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
28. september 2005 - 22:22 #3
Old- Det er Komposit kabel...
Avatar billede Lasse Praktikant
28. september 2005 - 23:35 #4
sjovt nok havde jeg samme problem med at få billed fra min bærbar til at få farver... men dette løste mit problem..

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=780044

Det er lille kabel på ca. 3-5 cm, som giver dig farver..

jeg har blot stadig et lille problem med mit selvom jeg har fået farver, står mit billed stadig dårligt... har brugt pal.b men der er noget med kanterne som gør at der er støj i visse dele af billedet... du skal se bort fra mit problem da jeg er sikker på at det lille kabel nok skal løse dit, mit problem med støjen var der også før jeg fik den lille.

kablet som jeg bruger i min bærbar er det samme som til min stationære. og det billede virker fint... hvis nogen vil komme med gode ideer er mit spørgsmål på følgende link.. 200 point til en løsning..'

http://exp.dk/spm/651770

MVH

Snappere
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. september 2005 - 23:46 #5
Snappere> Det var det colorfix jeg snakkede om ;-)
Avatar billede Lasse Praktikant
28. september 2005 - 23:53 #6
Det er jeg helt med på, ville blot komme med link, og mine erfaringer med følgende køb fra shg... da jeg fik billed mente jeg at hvis mere end en sagde god for det ville www.denn.dk prøve om det virkede
Avatar billede itwarez Nybegynder
29. september 2005 - 01:59 #7
Hey Prøv lige dette her

- Prøv at lave en KLON med dit NWiev - Betyder 2 skærme 1.tv + 1.COM skærm - efter dette prøv at lege med NTSC-PAL opsætningen........

NWiev = Højre klik på skrivebordet.... Egenskaber..... Indstillinger... Avanceret....

og til sidst dit grafikkort....

Du kan også "prøve" denne link
www.tvtool.de
Avatar billede c-holst Novice
29. september 2005 - 10:48 #8
Har du fået det til at køre?
Avatar billede tofte Juniormester
29. september 2005 - 11:17 #9
jeg havde også samme problem med mit fjernsyn, hvis jeg brugte kanal 0 var der ingen farver, mens på kanal 27 som var svga knalen var der farver. Så prøv evt at kigge kanalerne igennem
Avatar billede www.denn.dk Nybegynder
29. september 2005 - 17:56 #10
Well jeg har lige købt VGA Kabel og er sat til mit TV og fladskærm, men kan intet se på min fladskærm, hvad kan der være galt? Den skriver bare: Intet indg. signal
Avatar billede Lasse Praktikant
30. september 2005 - 00:08 #11
bruger din fladskærm kun vga, eller kan den også køre meed dvi?