Avatar billede adolph Nybegynder
27. september 2005 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

styre midi fra flash

Er der nogen der ved om man kan intagere med sit lydkort fra flash - altså fx styre midilyde / filer fra flash ??
Avatar billede _k Nybegynder
28. september 2005 - 16:36 #1
Det kan du ikke. Flash kan ikke snakke med computerens lydkort.

Derimod kan du godt gøre det med Director, og jeg vil lade det stå hen i det uvisse om andre 3. partsprogrammer til Flash også kan hjælpe dig - men jeg har nu ikke set det.
Avatar billede kochen Nybegynder
28. september 2005 - 20:33 #2
Hvorfor vil du egentligt bruge midi filer, hvis det er musik du vil have spillet er det så ikke bedrer med en mp3? Virker lidt 90'er i mine øre med en midi-fil.;-)
Avatar billede adolph Nybegynder
29. september 2005 - 09:29 #3
ja jeg ville måske sige 80'er -- nu drejer det sig om at lave et dynamisk hørelærerprogram der udnytter lydkortets GM midi lyde - så derfor retro... :)
Men det lyder som om det må blive i %¤#%¤ director eller andet - takker for hjælpen
Avatar billede adolph Nybegynder
03. november 2005 - 10:55 #4
jeg har selv fundet en løsning på http://www.alexisisaac.net/products/flashMidi/ - takker for indlæg
Avatar billede _k Nybegynder
03. november 2005 - 13:56 #5
Ja det er da en tillempet workaround. Hvis du ikke har noget imod at brugerne selv skal installere alt muligt snask, er det da sikkert også en ok løsning ;o)