Avatar billede lars-k Nybegynder
17. april 2001 - 11:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Farveskift på link

Hej

Jeg skal bruge et lille JavaScript, der kan ændre farven på et link når markøren føres over det. Jeg kan ikke lave det ved hjælp af CSS, da det skal kunne køre i alle browsere.

Håber at der er en hjælpsom sjæl, da jeg er temmelig uduelig i JavaScript.

Lars-k :-)
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
17. april 2001 - 11:38 #1
    <a HREF=\"../index.htm\" target=\"_top\" onmouseover=\"this.style.color=\'#000000\'\" onmouseout=\"this.style.color=\'#808080\';\" ;> <B>Forside</B>
    </A>
Avatar billede lars-k Nybegynder
17. april 2001 - 11:43 #2
Til mkjeldsen

Linket forsvinder i Explorer når markøren føres over linket. I Netscape er der ingen virkning.

Lars-k
Avatar billede lars-k Nybegynder
17. april 2001 - 11:47 #3
Til mkjeldsen

.......jeg klumrede vist lidt i det. Det virker i Explorer, men stadig ikke i Netscape.

Sorry ;-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. april 2001 - 13:02 #4
Mig bekendt supporterer Netscape slet ikke den slags dynamisk font-style ændring.
Det kan formodentlig gøres ved at skrive samme tekst i et andet lag med en anden farve og så skifte lag. Lidt spurve med kanoner :)

mvh JakobA
Avatar billede taras Nybegynder
17. april 2001 - 13:07 #5
Hvorfor fortæller du ikke bare folk med ældre browsere, at de kan ren.. .. ..... !
Og laver det css !
Avatar billede dope Nybegynder
17. april 2001 - 13:08 #6
Avatar billede lars-k Nybegynder
17. april 2001 - 13:37 #7
Hej

Jeg har fundet en ok - men ikke optimal - løsning vha. CSS. Det er dog et lidt bøvlet projekt pga. den mangelfulde understøttelse af CSS i Netscape-browsere før vers.6. Og ja Taras, jeg havde nok valgt dit forslag, hvis det var mit eget site :-) Dope, kan du ikke lige oprette et svar, da du ledte mig på vej. Du vil jo nok gerne have bananerne?

Lars-k

Avatar billede dope Nybegynder
17. april 2001 - 13:45 #8
Så pyt da...
forøvrigt. En god side til sådan noget?
- http://www.html.dk (Simpelthen... :-) )
Avatar billede lars-k Nybegynder
17. april 2001 - 13:49 #9
.....den prøver jeg da lige.

Lars-k - og tak for hjælpen.
Avatar billede dope Nybegynder
17. april 2001 - 13:58 #10
velbekomme...
og her er et mere specifikt svar:

http://www.w3.org/TR/1999/REC-html401-19991224/struct/global.html#h-7.5.1

(Det kan være lidt en udfordring af finde rundt hos dem en gang imellem)
Avatar billede dope Nybegynder
17. april 2001 - 13:59 #11
Nå nej, det var en mouseover... Jeg er vist lidt distræt... :-)

*taler i telefon*