Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
27. september 2005 - 01:32 Der er 10 kommentarer

Hvorfor er det ikke iorden at anvende <marquee></marquee>?

Ifølge W3C er det ikke iorden at anvende <marquee></marquee>.

Jeg er lige nystartet med at lave en hjemmeside. Men har i længere tid søgt efter et alternativ til <marquee></marquee>. Men absolut uden held!!

Jeg ved godt, at det kan se lidt klodset, ud når der scrolles. Men når der ikke er noget alternativ (indenfor rækkevidde) til at få en tekst til at scrolle horzontalt?!?!

Der er jo nok noget, jeg ikke er klar over ekstistensen af, derfor skriver jeg her!
Avatar billede showsource Seniormester
27. september 2005 - 01:34 #1
Hvorfor ved jeg ikke, men du kan jo lave det samme i flash, f.eks.
Avatar billede roenving Novice
27. september 2005 - 01:39 #2
marquee-tagget eksisterer jo slet ikke udenfor nogle enkelte browsere, og slet ikke i een eneste standard !-)

-- men det er ikke svært at finde alternativer, f.eks. strikkede olebole en sammen for nogle år siden, som jeg desværre ikke har bevaret linket til, men på http://www.eksperten.dk/spm/543017 kan du finde en, som er tilpasset til at understøtte flere tekster !o]
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
27. september 2005 - 01:40 #3
Jeg har ikke erfaring med flash (men kender det godt).......så jeg vover lige spørgsmålet: Kan flash og almindelig HTML bruges sammen?
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
27. september 2005 - 01:46 #4
<roenving>
Mit problem er en lille smule kompliceret (tror jeg nok). For jeg har tidligere stillet flg. spørgsmål:  http://www.eksperten.dk/spm/650860 og ingen har svaret/forsøgt at svare.
Men jeg vil lige kigge på olebole´s forslag (hvis jeg kan finde det).
Avatar billede noobsaibot Nybegynder
27. september 2005 - 01:50 #5
Jeg har ikke erfaring med flash (men kender det godt).......så jeg vover lige spørgsmålet: Kan flash og almindelig HTML bruges sammen?

Hvad mener du??
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
27. september 2005 - 01:56 #6
showsource
Hvorfor ved jeg ikke, men du kan jo lave det samme i flash, f.eks.

Min hjemmeside er kodet html/asp og ikke flash!
Avatar billede roenving Novice
27. september 2005 - 02:05 #7
-- men der er jo ingen grund til at bruge flash, hvis man bare kan benytte sig af noget javascript, som alt andet lige har større chance for at være understøttet af brugerens browser (for det understøtter alle nutidige browsere fra fødslen, flash skal selvstændigt downloades og installeres samt aktiveres !-)

-- og jeg forstår ikke to ting:

1. at du stiller spørgsmål uden point, først tænkte jeg, at du var en af de nyere, som bare havde brugt dine point, men det er jo åbenbart ikke tilfældet ...

2. at du ikke bare bruger den, jeg har lagt et link til ?-)
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
27. september 2005 - 02:15 #8
hjemmesiden
Mit problem er en lille smule kompliceret (tror jeg nok). For jeg har tidligere stillet flg. spørgsmål:  http://www.eksperten.dk/spm/650860 og ingen har svaret/forsøgt at svare.

Ovenstående er egentlig mit problem og her giver jeg 60 point.

1 Jeg havde ikke forventet at kunne få et link her til noget der kunne scrolle horizontalt. Stillede derfor spørgsmålet for bedre at kunne forstå hvorfor det ikke var iorden at bruge <marquee></marquee>.

2) Vil meget gerne bruge den du har lagt link til. Men som man kan læse ud af ovenstående spørgsmål føler jeg det bliver lidt for kompliceret for mig og har brug for lidt assistance. F.eks under ovennævnte spørgsmål hvor jeg giver 60 point!
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
27. september 2005 - 08:28 #9
.....og du skal bestemt ikke snydes for point. Jeg vil meget gerne give dig 15 point her http://eksperten.dk/spm/651234

Mvh.  ;)
Avatar billede hjemmesiden Nybegynder
28. september 2005 - 21:30 #10
<roenving>
Hvorfor tager du ikke imod point ?.........:/

Dine 15 point er her http://eksperten.dk/spm/651234