Avatar billede killerbrain Nybegynder
24. september 2005 - 17:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar

Skal købe bærbar. Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe og hva pris klasse der er bedst at gå efter.

Har kigget på Acer TravelMate 2414WLMi, til 6.1k - Men nu kommer problematiken så :)

Kan den køre spil som World of warcraft? (i lavere opløsning selvfølgelig) og lignende spil, ikke fps.

Eller får man mere for pengene ved at gå en pris klasse op? Og hva ska man så vælge?

Skal hovedsageligt bruge den til diverste tegneopgaver, film og musik. Men vil sammetidig gerne kunne spille lidt når lysten nu kommer frem.

på forhånd, tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2005 - 18:49 #1
Nej til WOW!
Der skal du kigge efter en bærbar med en graikchip med dedikeret ram - kig evt. her:
http://laptopworld.dk/index.php?id=22
Avatar billede killerbrain Nybegynder
24. september 2005 - 19:19 #2
Okay, mange tak for hjælpen. Jeg læser lige det link igennem :)
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. september 2005 - 11:33 #3
hvis du virkelig skal bruge den til spil , så kan du i øjeblikket på dig en bærbar med radeon 9700 pro i. den mindste kan du få for ca 6400 kr. men den har celeron cpu, og kun 64 mb ram på grafikkortet. Hvis du så ofrer mere , så vil du for ca. 9500 kr få et radeon 9700 pro 128mb ram , centrino 1,7mhz intel mobile cpu og 80 gb hardisk . http://www.foeniks-computer.dk/default.asp?ilanguage=dansk og leg lidt med configurationerne, til du finder den prisleje du vil have.
Avatar billede espersen Novice
26. september 2005 - 13:10 #4
mrrius: radeon 9700 er som da et ok grafikkort - men det er så småt ved at være forældet - se evt. efter X600 eller X700 som benytter sig af PCI-express
Avatar billede espersen Novice
11. oktober 2005 - 09:34 #5
forslag: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160720 - men der er efter sigende lidt leveringstid på dyret.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2005 - 10:45 #6
Den espersen linker til er ok - men har pt. ukendt levering.
Avatar billede mrrius Nybegynder
13. oktober 2005 - 14:55 #7
Jammen , radeon 9700pro den er bare ældre end de andre og bruger direct x9. men mindst lige så hurtig som x600 ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. oktober 2005 - 20:20 #8
Egentlig ikke nej!
X600 er noget bedre...
Avatar billede espersen Novice
14. oktober 2005 - 10:27 #9
ja, x600 er noget bedre - ikke mindst pga. PCI-E
Avatar billede espersen Novice
24. oktober 2005 - 09:23 #10
har du besluttet dig ?
Avatar billede espersen Novice
10. november 2005 - 15:07 #11
smid et svar I andre - måske netop det der ventes på ?!
Avatar billede killerbrain Nybegynder
13. december 2005 - 12:14 #12
undskyld svaret kommer noget forsinket. Har været en del væk af forskellige årsager. Men har fået accepteret dit svar :)

Har kigget noget på den bærbar du har linket til espersen og den ser ud til at være præcist hva jeg leder efter. Da jeg kan forstå den kan trække lavere spil, dog ikke det den mest ska bruges til. Men gør ikke noget den kan lige lidt. Mange tak for hjælpen :)