Avatar billede f-andersen Nybegynder
23. september 2005 - 14:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fjernsupport som exe

Hej

Jeg prøver at finde en løsning på mit fjernsupport problem.
Jeg er træt af at jeg skal ind i Hjælp og support, inviter en person til osv....

Der må være en exe fil et eller andet sted på computeren der kalder et program, eller bare at den går direkte ind i hjælp og support og ind til det sted hvor man skal taste email adresse osv.

Grunden til at jeg vil have det sådan er at jeg har en masse dumme brugere, der ikke forstår at skulle gå ind i hjælp og support, derfor vil jeg lave et link til programmet på vores intranet side, hvor folk kan trykke hvis de skal have hjælp.

Hvis i har spørgsmål til mit "problem" så skriv endelig en kommentar :)

Mvh. f-andersen
Avatar billede kalp Novice
23. september 2005 - 14:55 #1
Hvis du hurtigt og enkelt vil oprette en genvej til Fjernsupport, åbner du mappen Mine dokumenter\Fjernsupport. Højreklik på den fil, der svarer til den fjerntilslutning, som du gerne vil lave en genvej til, og vælg Send til - og klik derefter på Skrivebord.
Avatar billede f-andersen Nybegynder
23. september 2005 - 14:57 #2
Dvs. jeg skal rundt på alle 100maskiner at gøre dette? hvornogle af dem ikke er lokaliseret i samme bygning som mig?
Avatar billede f-andersen Nybegynder
23. september 2005 - 14:58 #3
Jeg kan faktisk heller ikke finde mappen "Fjernsupport"
Avatar billede kalp Novice
23. september 2005 - 15:03 #4
Jeg var også lidt for hurtigt..

Det er var ikke så let som først antaget..

Det er måske muligt at finde en løsning her
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/rmassist.mspx

jeg kan i hvertfald prøve at undersøge om der findes en exe fil et eller andet sted:)
Avatar billede f-andersen Nybegynder
23. september 2005 - 15:03 #5
Men hvis der er nogen der ved hvordan jeg evt. kan få det integreret i Sharepoint Services (Vores intranet side) vil det være genialt!
Avatar billede kalp Novice
23. september 2005 - 15:05 #6
Jeg kunne kun finde frem til følgende fil.. MSRDPCLI.exe ved ikke om det er den.
Avatar billede f-andersen Nybegynder
23. september 2005 - 15:07 #7
Det er til remote desktop connection, ikke til remote support :)
Avatar billede kalp Novice
23. september 2005 - 15:07 #8
dette ligner et svar på det du vil have
http://msmvps.com/javier/archive/2004/11/13/19044.aspx
Avatar billede dimmu Nybegynder
23. september 2005 - 18:33 #9
Ved ikke helt om det virker men prøv af lave en genvej til "hcp://CN=Microsoft%20Corporation,L=Redmond,S=Washington,C=US/Remote%20Assistance/Escalation/Unsolicited/Unsolicitedrcui.htm" ....uden "erne
Avatar billede f-andersen Nybegynder
23. september 2005 - 18:43 #10
Det virker, men.. Jeg vil have så mine kollegaer kan gå ud på intranettet, og bede om fjernsupport.. Hvis jeg gør det på den måde som du skriver dimmu så skal jeg jo vide hvad ip eller hostname den pc har, og det er ikke altid lige let :)
Avatar billede dimmu Nybegynder
23. september 2005 - 18:56 #11
hmmm der kan jeg desværre ikke hjælpe dig...

Ved ikke lige om denne løsning er noget vær':
Hvis du nu på jeres intranet side havde en formel, hvor brugeren evt kunne skrive sit navn og lokal nummer m.m. og så i den, havde en "hidden" der gav dig computernavnet. lidt besværligt men det ville virke...
Avatar billede f-andersen Nybegynder
25. september 2005 - 06:11 #12
lukker