Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. april 2001 - 21:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rejsen!!!

Jeg tænker på at lave en side der handler om rejseoplevelser, men jeg er ikke så opfindsom, så i må endelig komme med forslag til hvad siden kunne handle om :o)

/MN
Avatar billede smshulen.dk Nybegynder
16. april 2001 - 21:53 #1
tror ikke mange finder sådan et emne om dine réjseoplevelser interesant
Avatar billede dazzle Nybegynder
16. april 2001 - 22:25 #2
Hvis det skal forståes således, at det er en side, hvor folk kan dele ud af deres erfaringer fra rejser de har været på kunne ideen være interessant.

Siden skal i så fald ikke bare være beregnet til at fortælle om en rejse og vise billeder derfra (vi ved alle hvor kedeligt det er at se lysbilleder fra andres rejser). Den skal kunne bruges som inspirations- og planlægningskilde for andre der vil på rejse.

Det kan være oplysninger om \"ukendte\" seværdigheder, dvs. nogle af de seværdigheder der ikke normalt er omtalt i rejseguider, som ethvert land jo har mange af.
Det kan være forslag til ruter man kan køre, forslag til gode og billige hoteller/moteller, eller gode restauranter.
Forskellige forhold i lande man bør være opmærksom på, alt fra formaliteter der skal være iorden, specielle færdselsregler, traditioner omkring drikkepenge.
Årstidernes vejrlig som det kan være lidt vanskeligt at vide noget om på forhånd for specielle destinationer, fx at visse veje normalt er lukket af sne i perioden november-februar.
Jeg har netop selv været på en længere rejse til USA, og der var da mange forhold som de forskellige rejsebøger ikke havde forberedt mig på. Omvendt har jeg mange erfaringer med tilbage, som andre sikkert kunne have glæde af, hvis de skal planlægge en rejse til USA.

Du kan ikke med en enmandshær lave et site der indeholder ret mange brugbare oplysninger selv. Sørg for at arbejde sammen med mange andre udbydere af rejseoplysninger i de pågældende lande, og begræns dig til nogle få udvalgte destinationer til at starte med, og gerne nogle af de lande hvor man ofte tager rundt på egen hånd. USA og Australien kunne jeg foreslå som et par væsentlige destinationer at lave et site omkring.

/Jan
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. april 2001 - 22:30 #3
www.rejsebeskrivelser.dk
(Kunne så være interessant at lave en link-aftale med www.123ferie.dk ;o)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
16. april 2001 - 22:37 #4
jeg beskrev ikke ideen ret godt, men dazzle har virkelig nogle gode ideer som jeg helt sikker vil bruge thx :o)

nu vil jeg mene at det ikke vil gøre noget om jeg griber om for \"meget\" da det jo er brugerne selv der skal komme med info\'en......så kan man bringe oplysninger på forside o.s.v. anyway...thx dazzle :o)

/MN
Avatar billede hh_appel Nybegynder
23. april 2001 - 11:23 #5
Hej,

Jeg sidder selv og arbejder med et projekt omkring en rejsehjemmeside i stil med det du omtaler... Prøv at smid mig en mail på hha@basisnet.dk hvis du har lyst til en eller anden form for samarbejde...