Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
22. september 2005 - 12:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Simpel backup af db

Hej,

jeg har aldrig rørt en Oracle 9R2 server før... og nu skal jeg altså have taget en backup af en database - samt restore den. Jeg har ingen OMS kørerende...hvilket gør at jeg nu ikke ved hvordan jeg får taget backup af skidtet :-)

Nogen der har en god og nem fremgangsmåde?
Avatar billede lbaad Nybegynder
23. september 2005 - 08:30 #1
Det nemmeste er nok at lave en export af databasen.

her kommer kommandoen for det:
exp system/<password>@sid full=y file=<drev>\<filnavn> log=<drev>\<filnavn>.log compress=n

Så bliver der lavet en fuld export af hele databasen.
Du kan også lave en varm backup eller en kold backup, men det nemmeste er helt klart en export/import.

Mvh
Lars
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
23. september 2005 - 09:33 #2
Men hvor vælges hvilke db der er tale om? Kiggede nemlig på exp - men det så lidt mystisk ud eftersom den automatisk bare gik igang :)

Og tak for forslaget - det prøver jeg nok. Og restore er ligeså nem - ved brug af "imp"?
Avatar billede lbaad Nybegynder
23. september 2005 - 09:49 #3
du vælger databasen efter @
Det er også lige så simpelt at importere med imp

imp system/<password>@sid full=y file=<drev>\<filnavn> log=<drev>\<filnavn>.log