Avatar billede cjmaack Nybegynder
22. september 2005 - 02:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

onload - resize, toolbar=no, location=no

Hej med jer

Et nemt spørgsmål for dem som sidder med svaret - håber jeg kan få hjælp til følgende:

Jeg ønsker mig at en given side gennem onload bliver "formateret" således der ikke er en adressebar, scrollbars, statusbar og andet der nu kan fjernes. Mit problem er midlertid at få dette indbygget i ´en onload. Jeg vil samtidig også gerne have siden vist i en bestemt højde og bredde. Hvordan bærer jeg mig ad med dette?

Jeg søger ikke løsningen window.open('side.html','toolbar=no,location=no... osv... osv') Dette fordi linket der skal pege på siden ikke kan bestå af kaldet af funktionen. Jeg SKAL henvise til siden som http://bla.dk/indhold/mere/indhold/side.html. Altså skal det ske on-the-fly hvis man kan sige det sådan.
Avatar billede roenving Novice
22. september 2005 - 02:21 #1
Det kan man ikke !-)

Kun hvis du åbner et nyt vindue kan du bestemme over et vindues chrome, altså scrollbars, statusbar, menulinjer m.m.m.

-- så det er overhovedet ikke et spørgsmål, som det er nemt at komme med løsningen, det er simpelthen umuligt !o]
Avatar billede cjmaack Nybegynder
22. september 2005 - 11:59 #2
Mange tak for kommentaren.. det var da trist.
Men... sidder og tænker på at det må kunne løses ved at åbne et vindue som igen åbner det jeg søger - ja, gennem det script jeg har været omkring med window.open osv.. Jeg kan vel "snyde" på den måde at det første ("normale") vindue lukkes automatisk ret hurtigt - det vil jeg prøve.
Avatar billede olebole Juniormester
22. september 2005 - 16:49 #3
<ole>

Ja, men så bliver brugeren jo præsenteret for en boks, der spørger, om han virkelig vil lukke browseren ... og tak for det!  :)

Der er ikke noget værre end kodere, der prøver at pille i min browser, fordi de tror, de ved lige, hvordan jeg skal se denne eller hin side.
Browseren er min og jeg har købt og betalt den ... den er der ingen, der skal komme og rode i.
Desuden ville det være forbandet irriterende, om du lukkede mit browservindue med hele min surf-history i.

Du er ude og rode i det område af brugervenlighed/netetikette, hvor man lynhurtigt bliver voldsomt upopulær og jager brugerne væk  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede cjmaack Nybegynder
24. september 2005 - 09:45 #4
Tja... Olebole. Jeg kan nu godt følge dig, men det var nu også en hurtig strøtanke. Jeg er selv kommet i tanke om din problematik og alt andet lige vil det jo "blinke" på skærmen - noget popper op og vupti så er det væk igen. Nok ikke helt hensigtsmæssig.

Og mht at du har betalt for din browser - hvorfor ikke bruge Opera som netop er blevet gratis? Alternativt kan du også skifte helt til OpenSource ;) Dette kan dog hurtig blive en anden diskution jeg ikke har tid til at gennemføre her.