Avatar billede procept Nybegynder
21. september 2005 - 20:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC bruger men har en MAC

Ja, for mig er det en lidt vanskelig situation !
Jeg ved ikke om det er berøringsangst, manglende evner eller om der er så stor forskel på PC og MAC at jeg ikke kan få den på nettet.

Jeg er blevet fortalt at den tidligerer har været på nettet.

Jeg har været i opsætningen og forsøge mig med forskellige muligheder.

Er der nogen der har en let "mini guide" til, hvordan jeg skal gøre ?
Er der nogen der ved, hvor jeg finder omtalte guide ?
Er der nogen der bor tæt på Amagerbro som kan lave opsætningen ?

På forhånd tak
Avatar billede kado Nybegynder
21. september 2005 - 21:22 #1
Hvilket system har du på Mac'en ? OS 9.x eller før,  eller OS 10.x.x

/kado
Avatar billede procept Nybegynder
21. september 2005 - 21:30 #2
Hmm. Ja godt spørgsmål.
Når jeg starter maskinen viser den ikke noget men når jeg starter indesign starter den ligesom et nyt OS...såm jeg husker det er der 9,0
Avatar billede kado Nybegynder
21. september 2005 - 21:52 #3
OK.
Når du starter maskinen op, er der så et blåt æble i øverste venstre hjørne - så er det OS 10.x.x
Hvis der er et flerfarvet æble, så er det OS 9 eller før.
Når du starter InDesign og der så starter et nyt OS, så tyder det på, at OS 10.x.x er installeret, men at InDesign er til OS 9, derfor starter OS 9 op (men som program under OS 10)'

Netværk.
Gå i æble-menuen
Vælg Systemindstillinger
Vælg Netværk
Vælg EtherNet som forbindelse
Herefter vil jeg tro, at du sagtens kan finde ud af at sætte den rigtig op til netværk, så foregår det stort set som under Windows.

/kado
Avatar billede procept Nybegynder
21. september 2005 - 22:02 #4
Ja, der er også der jeg har forsøgt at lave forskellige ting men, det vil ikke rigtig lykkedes.

Det kunne være at jeg skal teste om hardware/netkortet virker som det skal.

Nå men, jeg tager en tur mere med MAC'en i morgen så !
Avatar billede kado Nybegynder
22. september 2005 - 23:06 #5
I din programmappen/Hjælpeprogrammer kan du finde NETVÆRKTØJ

Start dette og i første vindue kan du se, om kortet overhovedet kan findes.

/kado
Avatar billede sd8220 Seniormester
25. september 2005 - 15:09 #6
Hejsa
Har du fundet ud af det?
Ellers kommer jeg af og til til Kbh (fra midtsjælland), så kan vi måske finde ud af det, ellers er det også muligt at ordne via chat/tlf, forhåbentlig ,-)
/Seb
Avatar billede procept Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:31 #7
Fandt en løsning...undskyld den sene tilbagemelding.
Avatar billede procept Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:31 #8
w
Avatar billede procept Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:32 #9
w
Avatar billede procept Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:32 #10
w