Avatar billede karstenq Nybegynder
20. september 2005 - 12:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

mangler system32.exe

når jeg starter windows skriver den at den mangler fil windows\system32\system32.exe
hvad skal jeg gøre, det kom efter jeg har køre en scan med norton antivirus

hilsen karstenq
Avatar billede b.b Nybegynder
20. september 2005 - 12:48 #1
Avatar billede b.b Nybegynder
20. september 2005 - 12:54 #2
Og så findes der altså ikke en fil der hedder system32.exe, det er en virus el. trojaner du har fået. Kan du finde filen i dit system32 bibliotek ?
Avatar billede karstenq Nybegynder
20. september 2005 - 12:56 #3
nej
Avatar billede boxer Nybegynder
20. september 2005 - 12:58 #4
Avatar billede polle007 Nybegynder
20. september 2005 - 13:09 #5
system32.exe er en virus
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2005 - 14:30 #6
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne viruscanner:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Aktiver det hele i opsætningen, så den kan skanne alt igennem.
Den kan finde en hel del filer, som den ikke kender og som IKKE er virus - her vil den skrive "no action taken" og de slettes selvfølgelig ikke.    (Kan tage et par timer at kører alt)

hent herefter programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den ind i dit nye spørgsmål - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede teknik Juniormester
20. september 2005 - 23:10 #7
Er der lidt held i sprøjten, så virker dette:
Tilslut Harddisken til et andet system, og lad det køre en fuld diskkontrol.
Odds for at det løser problemet ca. 25%

Ellers er jeg fan af denne vejledning
http://xphelpandsupport.mvps.org/how_do_i_repair_a_missing_or_cor2.htm
hvor sucessraten i min erfaring er 70-80%

Desværre er den operation temmelig kompliceret at gennemføre.
- anbefales kun udført af en person med en god del erfaring.
Den simplificeres en del hvis disken tilsluttes et andet system, og de nævnte operationer udføres fra Windows af.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede karstenq Nybegynder
21. september 2005 - 00:10 #8
hvordan giver jeg haverslev point
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2005 - 07:49 #9
Ved at jeg lægger et svar. Du markere mit navn i venstre side og klikker på accepter svar - så er spørgsmålet lukket korrekt ;o)
Avatar billede karstenq Nybegynder
21. september 2005 - 21:54 #10
og tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2005 - 22:23 #11
Selv tak ;o)