Avatar billede stalin Nybegynder
19. september 2005 - 17:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

billig trådløst print, K D lade sig gøre?

Hep.

Har lige installeret noget trådløst netværk derhjemme. Og skal ud og købe mig en ny printer. Så skulle det gerne være sådan at jeg kan sidde i køkkenet og trykke på print Og så skriver den ud inde på kontoret....smart.

Jeg har:
en bærbar.

i stuen:
motorola surfboard (webspeed I ved... til TDC's pengetank!)
Asus 54Mbps Wireless Router WL-500G m. printserver (htp://dk.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&model=61&modelmenu=1)
som er koblet til musikanlægget.

Og på inde kontoret skulle der så gerne stå sådan en 3-i-1 printer.

Nu kunne jeg så vælge at købe en printer med netkort, men da alt det her har kostet lidt, tænkte jeg på en anden løsning.

Nemlig, at købe sådan en 3-i-1 printer m. USB indgang. Og så knalde en USB WAN adapter(koster 250 kr.) i printerens USB indgang. f.eks. sådan en her:
http://dk.asus.com/products.aspx?l1=12&l2=42&l3=136&model=57&modelmenu=1

For jeg gider ikke skulle trække et kabel fra routeren til printeren.

hvad siger I til det...?

Mvh.
Christian
Avatar billede stalin Nybegynder
19. september 2005 - 17:07 #1
Avatar billede stalin Nybegynder
19. september 2005 - 19:34 #2
hmmm
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2005 - 10:11 #3
tvivler på printeren kan genkende et trådløst usb netkort.
så skal det ihvertfald være skrevet i printerens specifikation.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. september 2005 - 11:04 #4
Det får du ikke til at virke, fordi, at printerens USB port, er beregnet til at kommunikere med en anden USBport på en PC.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. september 2005 - 11:06 #5
Hvis du sætter et netkort i USB porten på en PC, så er der jo operativ systemet til at håndtere kommunikationen på USB netkortet.

På printeren, er dette ikke tilfældet.
Avatar billede stalin Nybegynder
20. september 2005 - 12:13 #6
Så hvis jeg vil have den konfiguration jeg nævnte, altså med total trådløshed...så er jeg pisket til, at købe en printer med en trådløs enhed indbygget?

eller findes der andre løsninger....? som I har erfaringer med?

takker for responsen indtil videre :0)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2005 - 13:51 #7
enten køber du en printer med trådløst netværk.
eller en printer med netværk, som så kobles i en trådløs bridge.
om der findes trådløse printer servere, ligesom der er printer-til-netværk, er jeg ikke klar over.
Avatar billede stalin Nybegynder
20. september 2005 - 23:46 #8
tror jeg gir op....
men det må da være det næste "DE" finder på.

mus = trådløs (selvfølgelig)
keyboad = trådløs (mern hvorfor dog?)
internet = trådløs (selvfølgelig)
externe HD og dvd = trådløs (selvfølgelig)
Printer Scanner mm. = hmm Nej... med mindre man betaler kassen!!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. september 2005 - 00:19 #9
Køb en kablet netprinter, og stil den ved siden af routeren ! ! ! !