Avatar billede ettol Nybegynder
19. september 2005 - 08:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Illustrator - alm dansk tegnsætning

Jeg har et problem i et af mine illustrator dokumenter - jeg kan simpelthen ikke få min tekst til at være med danske tegn. Jeg må på en eller anden måde have fået sat den til at bruge øst eruropæriske tegn, og det er på sådan en måde, at lige meget hvilken skrifttype man vælger, insistere den på at bruge 'andre tegn' end æ, ø og å.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ettol Nybegynder
19. september 2005 - 08:13 #1
Undskyld - men jag kunne ikke få lov at oprette under illustrator, derfor blev det her.
Avatar billede sh-dk Nybegynder
19. september 2005 - 08:15 #2
Hvis du i stedet for at bruge tastaturet, indtaster ASCII værdierne skulle du have klaret problemet.
Avatar billede ettol Nybegynder
19. september 2005 - 09:06 #3
Men det løser jo ikke rigtig problemet... for det er ikke noget problem i andre dokumenter. Så det må være noget man kan slå til og fra - eller noget.
Og det er jo sådan set en meget god egenskab, når man laver meget for forskellige lande - men det skal jo helst være sådan at man kan styre det
Avatar billede spe Nybegynder
20. september 2005 - 07:05 #4
Hvad sker der hvis du opretter et nyt dokument og kopiere indholdet fra problem-dokumentet overi det nye?
Avatar billede ettol Nybegynder
20. september 2005 - 08:23 #5
Sådan kan jeg godt få de rigtige tegn frem - og jeg kan også skifte mellem skrifttype i den tekstboks - men når jeg tager noget fra den 'rigtige' tekstboks over i den 'forkerte' og skifte mellem skrifttyper, forbliver de forkerte æøå (dem som vises forkert) forkerte, mens æøå som er rigtige forbliver rigtige.
Avatar billede spe Nybegynder
20. september 2005 - 10:44 #6
Kan du så ikke blot kopiere indholdet over i et helt nyt dokument og skrotte det gamle?
Infoen om tegnsættet ligger jo så åbenbart i det ene dokument.
Avatar billede ettol Nybegynder
20. september 2005 - 11:14 #7
...det har jeg så lige prøvet - men detsværre uden held. Tekstboksene forbliver med at have forkert tegn-formatering.
Avatar billede ettol Nybegynder
05. oktober 2005 - 16:10 #8
Øv, ingen brugbare svar - jeg lukker