Avatar billede simver Nybegynder
16. april 2001 - 12:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hdda i mnt. den er nem!!

jeg har 2 hdd\'er primer master (hdda) køre win2k.
secondery (hddb) køre redhat 7.0

Det kunne være fedt hvis jeg kunne få mit hdda frem i mnt katalog. så jeg kunne høre mine mp3 filer selvom de ligger på mit win drevet.
det skal være permanent, så man ikke skal skrive kommandoen hver gang man stater op.
Avatar billede lens Nybegynder
16. april 2001 - 12:13 #1
du skal mounte drevet i etc/fstab
Avatar billede simver Nybegynder
16. april 2001 - 12:22 #2
Et lidt mere uddybende svar..
Avatar billede top Nybegynder
16. april 2001 - 13:37 #3
I /etc/fstab skal du indsætte en linie der hedder:

/dev/hde5  /mnt/windows    vfat    user,exec,nodev,nosuid,rw,umask=0 0 0

hvor /dev/hde5 her er den partition jeg vil mounte.

hde er harddisk der sidder på controller e (har et ekstra controllerkort til en ide100disk) og 5 er den partition jeg vil mounte.

i Harddrake under tools og disks kan du se hvad de forskelligepartitioner hedder (Mandrake)

Og husk /etc/fstab skal slutte med en tom linie.
.-)
Avatar billede simver Nybegynder
16. april 2001 - 15:09 #4
Jeg tror det er nemere at åbne fstab i en txt edito fx. \"vi\" og insætte linjen:

/dev/hda1  og sætter ned til mappen mnt/win2k  og selfølgelig vfat  og så mounte mnt/win2k

Avatar billede lens Nybegynder
16. april 2001 - 18:07 #5
brug pico eller emacs - det kan ikke være nemmere
Avatar billede top Nybegynder
16. april 2001 - 21:37 #6
Selvfølgelig skal du åbne fstab i en texteditor, jeg nævner harddrake som er redskab til at gennemskue hvad den partition du vil mounte hedder (fx. hde5) :-)
Avatar billede top Nybegynder
18. april 2001 - 14:56 #7
Virker det - deler du point ud?
Avatar billede simver Nybegynder
26. april 2001 - 16:59 #8
Det er iorden
Avatar billede simver Nybegynder
26. april 2001 - 17:01 #9
Det er iorden selvom jeg ordnede det uden din hjælp, så tror jeg at der er flere der kan få gavn af vores diskussion.